Gjest småsyk Skrevet 13. mars 2001 Del Skrevet 13. mars 2001 Jeg (kvinne,35) har nå vært subfebril i 3 mnd. med litt forkjølelse i perioder. Har "hanglet" i snart halvannet år med masse infeksjoner. Ifjor hadde jeg mycoplasma lungebetennelse, og blodprøver viste nå antistoffer av både borrelia og Twar. Jeg har også et redusert hjerte (medfødt feil) som snart skal fikses. Det som jeg lurer på er hvorfor ingen finner ut hvorfor jeg stadig har litt feber, jeg har litt forhøyet verdi av hvite blodlegemer (14), ellers er crp og senkning fin. Kan noen av de sykdommene som jeg nevnte over gi noen forklaringer? rgt thorax er fin. Har du noen ide? Forresten, gir feber høyere puls? Vanligvis ligger jeg på 55 i hvilepuls, men nå ligger den på dunkende 80 -90. hilsen en sliten 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22005-twar-og-mycoplasma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 16. mars 2001 Del Skrevet 16. mars 2001 For å ta det siste først, ja det er vanlig at ved forhøyet temperatur får man noe høyere puls. Hvorvidt det er hele forklaringen på at du har så mye høyere puls enn normalt skal jeg ikke si. Det kan tyde på infeksjon. Forhøyet antall hvite blodlegemer peker også i samme retning, mens lav CRP taler imot bakteriell infeksjon. Videre kommer jeg ikke i min "fjerndiagnostikk". Når det gjelder antistoffene mot mycoplasma og borrelia tyder det på at du har vært infisert med disse. Det er ikke mulig for meg å si noe om NÅR? Hvis du ikke har fått behandling for borrelia kan det være en ide å følge opp de funn, fordi borrelia infeksjoner kan utvikle seg til kroniske sykdommer hvis de forblir aktive og ikke behandles. Mycoplasma går over, så de er ikke noe særlig å bry seg med. Du bør helst søke lege som undersøker deg. Vennlig hilsen . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22005-twar-og-mycoplasma/#findComment-95001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.