Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en gutt på 24 år. Jeg har hatt et stikkende ubehag i brystet(venstre side) i snart 4 mnd. Jeg har vært til lege med ubehaget men fikk til svar at det mest sansynlig var en betennelse som ville gå over. Men 1 og 1/2 mnd senere er den der fortsatt. Men jeg har også oppdaget at jeg har litt blod i avføringen med ujevne mellomrom(ca 2-4 uker mellom hver gang). Det er blod bare en dag,så forsvinner det. Dette med blodet ble ikke nevnt for legen. Så det jeg lurer på er om blodet i avføringen kan ha noen sammenheng med ubehaget i brystet. Jeg er ellers i fin form.

på forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22011-smerter-i-bryst-blod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Aikos.

Det kan ikke utelukkes at det ubehag du kjenner i brystregionen kan stamme fra strukturer nedenfor mellomgulvet. Vi tar ofte feil når det gjelder smertelokalisasjon, og adskillige personer med smerter i "brystet" har årsaken sin i galleveier, nyre, tarm, spiserør, osv.

Jeg er meget skeptisk til at du observerer blod i avføringen med jevne mellomrom. Dette bør du omgående konsultere din lege om, og evt. bli henvist til en poliklinikk for mave-tarm-sykdommer til nærmere vurdering. Da kan du samtidig ta opp spørsmålet om smertene i brystet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22011-smerter-i-bryst-blod/#findComment-94955
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...