Gå til innhold

kløende/sviende utslett mellom ytre og indre kjønnslepper

Anbefalte innlegg

Jeg har ett utslett mellom kjønnsleppene som medfører mye kløe/svie. Det er som småe forhøyninger i huden, ser ut som det er ruglete, det er ikke farge på disse. Men det klør. Min fastlege sier det er HVP- virus, men det tviler jeg på, da kjønnsvorter skal sees bedre. Og jeg har hatt samme partner i 16 år, (rart at det skal oppstå nå) har hatt plagene i ett par år nå.

Har også til tider utsett på kroppen, som er eksem, dette smører jeg kortison på og det virker. Fastlegen mener at dette eksemet ikke har sammenheng med problemene i underlivet.( hva tror du)

bruker eurax mot plagene i underlivet, for å lindre. Har du noen råd å gi? Hva bør jeg gjøre?

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

jeg synes du skal be om en hennvisning til hudlege, eventuelt dra til Olafiaklinikken hvis du bor i nærheten av Oslo.

Her vil du møte legespesialister som er vant med å se og diagnostisere hudforandringer du beskriver.

Hvis legen er usikker er det vanlig å ta en biopsi. Det kan forsåvidt også fastlegen gjøre. I lokalbedøvelse tas en liten vevsbit som sendes inn for undersøkelse. En slik prøve kan avklare om det dreier seg om HPV forandringer.

Det er viktig med en diagnose før en foreslår behandling. Derfor biopsi eller henvisning til spesialist (til Olafia kan man henvende seg uten henvisning).

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...