Gå til innhold

interstitiell cystitt

Anbefalte innlegg

Hei "potitt"

Jeg ser du skriver om at du muligens har interstitiell cystitt.

Jeg har samme diagnose, og for meg er diett veldig viktig. Spesielt unngå sukker, alt surt(motsatt av blærekatarr), frukt, sterke krydder . Melder du deg inn i foreningen "nofus"

Har de fullstendig diettliste og behandlingsråd. Det skal være kurs i Oslo i vår.

Lykke til!

hilsen fra sølvslott

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220307-interstitiell-cystitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira12

Greier du og holde sykdommen i sjakk med dietten? Ikke noe andre medisiner?

Har samme sykdom og jeg klarer det ikke med diett, og har prøvd masse medisiner uten hell.

Skal nå operere vekk hele blæra.

By the way, legger du innlegget ditt under det som Potitt skrev, finner hun det kanskje i svar til meg funksjonen. Er jo tross alt lenge siden hun skrev innlegget, er ikke sikkert hun er her så ofte :o)

Greier du og holde sykdommen i sjakk med dietten? Ikke noe andre medisiner?

Har samme sykdom og jeg klarer det ikke med diett, og har prøvd masse medisiner uten hell.

Skal nå operere vekk hele blæra.

By the way, legger du innlegget ditt under det som Potitt skrev, finner hun det kanskje i svar til meg funksjonen. Er jo tross alt lenge siden hun skrev innlegget, er ikke sikkert hun er her så ofte :o)

Hei og takk for svaret.

Når jeg går på streng diett klarer jeg å holde det på et akseptabelt nivå. Men jeg tåler lite utskeielser. Jeg holder nå på med innstallasjonsbehandlinger, det hjelper litt på kapasiteten. Har også prøvd utvidelse av blæra uten at det hjalp så mye.

Jeg blir skikkelig lei dette, det gir så mange begrensninger sosialt.

Det høres dramatisk ut å operere bort hele blæra, men blir det så ille, er det vel ingen andre muligheter.

Gjest Shira12

Hei og takk for svaret.

Når jeg går på streng diett klarer jeg å holde det på et akseptabelt nivå. Men jeg tåler lite utskeielser. Jeg holder nå på med innstallasjonsbehandlinger, det hjelper litt på kapasiteten. Har også prøvd utvidelse av blæra uten at det hjalp så mye.

Jeg blir skikkelig lei dette, det gir så mange begrensninger sosialt.

Det høres dramatisk ut å operere bort hele blæra, men blir det så ille, er det vel ingen andre muligheter.

Jeg har sykdommen i veldig sterk grad, i tillegg ar jeg en annen blæresykdom, som går ut på at blæra er full i allergiceller. Og operasjon er jo siste utvei, men har ikke flere valg nå.

Jeg har brukt Urasyst og Cystistat som installasjon, mange har god effekt av dette.

Sist jeg var på sykehuset, er på Rikshospitalet, sa Talseth at det var utsikter for en del gode medisiner fremover i tid. Så det er håp :o)

Hemmet sosialt blir man ja! Det mest må jo tilrettelegges blæra *sukk*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...