Gå til innhold

Sliten, søvnløs, trøtt, mageproblemer...

Anbefalte innlegg

Ja, det er så jeg må spørre meg selv. Er det slik livet skal være ? Skal jeg gå rundt med disse plagene og aldri føle at jeg har overskudd, aldri føle meg virkelig lykkelig ?

Har slitt med diaré i over 1 år nå. I perioder har det blitt noe bedre. Og det er som regel i perioder borte fra jobb og uten noe form for stress.

Jeg har vært hos lege og tatt blodprøver, jeg har tatt colonoskopi og nye blodprøver, men de viser ingenting.

Men noe er galt.

Jeg har gått ned 7 kg i løpet av et halvt år, og folk kommenterer stadig at jeg har blitt så tynn og ser mager ut. Men jeg er frisk som en fisk jeg - i følge legene.

Jeg har aldri vært noe særlig plaget med hodepine tidligere, men det har jeg hatt ofte den siste tiden.

Jeg sover dårlig om natten og har fått medisin for det.

Føler at tiden aldri strekker til og har konstant dårlig samvittighet ovenfor mine nærmeste fordi jeg ikke har tid. Blir sur og grinete, og kjenner meg rett og slett ikke igjen.

Det er ikke slik jeg vil leve. Ha konstant "dårlig" tid, dårlig samvittighet, vegre meg for å gå ut pga mageproblemer i tilfelle jeg må på do, og gå på medisiner over lang tid for så vidt å klare seg gjennom hverdagen.

Nå er det på tide å si stopp, på tide å tenke på seg selv og ta vare på helsa si.

Men lett er det ikke.

Fortsetter under...

Har du vært utredet for matintoleranse? Det var det første som slo meg da jeg leste innlegget ditt.

Jeg tror jeg har tatt det meste av prøver. Blodprøver for å sjekke alt.

Jeg har ikke cøliaki og jeg ble bedt om å holde meg unna melkeprodukter i 2 uker for å se om jeg ble bedre. Men nei da, det hjelper ikke.

Det jeg tenker på nå er at det må være stress.

I perioder når jeg er borte fra jobb og ikke har stressende ferier så er magen så og si bra.

Jeg er en person som ikke liker å sitte stille og kjeder meg lett hvis det ikke skjer noe. Og så stresser jeg lett.

Men disse mageproblemene var noe som kom for ca 1 år siden.

Jeg har gitt opp. Alle undersøkelser sier jo at det ikke feiler meg noe.

Jeg står heldigvis på stedet hvil når det gjelder vekta. Å gå ned 7 kg på et halvt år er ganske mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...