kvinnen20 Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 heisann Nina. bror min er 31 år og har hatt problemer med magen i ca to uker nå, og jeg lurer kanskje mer på hva det kan være enn det han gjør (du vet oss damer). det begyndte med en tredagers tur med oppkast, feber og diarè. etter dette har ikke magen vært samarbeidsvillig. mannen har vært plaget med mye luftplager/smerter og vekselvis diarè/normal avføring/hyppige toalettrunder etterpå. han sa her en dag at han hadde smerter omtrent under venstre costalbue. vi tenker litt på biola for å få tilbake litt bakterier, men også kanskje drikke mindre melk (har alltid drukket et par glass melk til brødmåltidene)? fastlegen hans har allerede et rykte for å ta muntlige undersøkelser, og heller bare sende ut sykemelding, som om han stoler altfor mye på intuisjon. det jeg lurer på er hva dette kan være om det vedvarer, så vet hva han eventuelt må spørre legen om, og om han bør oppsøke legen igjen etter en periode. siden dette er litt vanskelig å prate om, vet han ikke om han vil gå til legen med det første. han spurte også meg hva legen eventuelt kom til å gjøre? håper på svar på mine bekymringermed vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220541-mage-i-ulage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Dette kan jo høres ut som vanlig "omgangssyke"; dvs en smittsom virus-infeksjon med virus som hovedsaklig angriper tarmsystemet. Det klinger alltid over av seg selv. Det er vanlig med uregelmessig avføring og mageknip noen dager etter at de mer akutte plagene er over. Kutte ut søt melk, og bruke Biola-produkter morgen og kveld er en god ide. Dersom diare vedvarer utover 1 uke, eller den er blandet med blod eller slim, bør han kontakte fastlegen for å fåtatt avføringsprøver. han vilda få med seg utstyr hjem for dette. Man vil da kunne se om han har fått i seg smitte via mat, f.eks salmonella eller andre bakterier. Men selv om man finner dete, skal det ikke behandles; det går over av seg selv, men han må være nøye med hygiene for å ikke smitte andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220541-mage-i-ulage/#findComment-1642844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinnen20 Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Dette kan jo høres ut som vanlig "omgangssyke"; dvs en smittsom virus-infeksjon med virus som hovedsaklig angriper tarmsystemet. Det klinger alltid over av seg selv. Det er vanlig med uregelmessig avføring og mageknip noen dager etter at de mer akutte plagene er over. Kutte ut søt melk, og bruke Biola-produkter morgen og kveld er en god ide. Dersom diare vedvarer utover 1 uke, eller den er blandet med blod eller slim, bør han kontakte fastlegen for å fåtatt avføringsprøver. han vilda få med seg utstyr hjem for dette. Man vil da kunne se om han har fått i seg smitte via mat, f.eks salmonella eller andre bakterier. Men selv om man finner dete, skal det ikke behandles; det går over av seg selv, men han må være nøye med hygiene for å ikke smitte andre. å dette betalte jeg 190kr for? fortell heller noe jeg ikke vet! vel, vel... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/220541-mage-i-ulage/#findComment-1642869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.