Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp fått beskjed fra min lege ar jeg har forhøyet proteinverdier. Hun visste ikke hva det kunne komme av, men spurte om jeg hadde ledd eller muskelsmerter. Det har jeg ikke, men jeg har til tider vært plaget av smerter i korsryggen, som i perioder har gjort meg sengeliggende. Akkurat nå kjenner jeg bare en murring ved enkelte aktiviteter. Spørsmålet mitt er: Hvorfor oppstår forhøyet proteinverdier?

I tillegg kan jeg nevne at jeg har lavt stoffskifte, senkning på 44, høye leververdier og fettlever. Er overvektig og ble anbefalt å slanke meg, noe jeg tar på alvor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220866-proteinverdier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Jeg må nesten vite hvilke protein-verdier du snakker om; det er flere varianter som kan måles, deriblant albumin. prøvene må også sees i sammenheng med væskebalansen og elektrolytter i blodet. Stoffskiftet ditt bør reguleres så det ligger i øvre normal-område. En senkning på 44 må utredes videre. Du bør få en ny time hos fastlegen og si at du er interessert i å få forklaring på prøvene. Kanskje bør en indremedisiner innvolveres mtp videre utredning og oppfølging. Kanskje bør du ha hjelp av medisiner for å starte vekt-reduksjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220866-proteinverdier/#findComment-1648261
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...