Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Måler du på riktig sted? 95cm synes jeg hørtes mye ut, men utifra vekten din kan du umulig være særlig ovevektig.

Du skal måle 2 cm over navlen.

ja jeg måler meg rett.

har problemer med magen derfor litt stor mage

veldig irriterende ser ut som jeg er gravid hehe

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220909-livm%C3%A5l/#findComment-1645412
Del på andre sider

Gjest baremei

ja jeg måler meg rett.

har problemer med magen derfor litt stor mage

veldig irriterende ser ut som jeg er gravid hehe

Hei du! Har du problemer med magen din altså? huff, så plagsomt, da. Vært hos lege og fått det undersøkt?

Om du har stor mage fordi du er oppblåst, eller har væskeansamlinger, er jo dette noe annet enn om det skyldtes s.k. visceralt fett, eller bukfett.

Bukfedme anses som en risikofaktor mht. hjerte-karsykdom og diabetes. Derfor disse anbefalte grensene for livvidde.

Vanskelig å gi deg noen råd når man vet så lite om deg. Hvordan er livsstilen din, med tanke på kost, mosjon og stressnivå? Hvor gammel er du? Føler du deg i god fysisk form?

Ifølge BMI er du jo absolutt ikke overvektig. Om det er lenge siden du var til helsesjekk, kan det kanskje være lurt å få foretatt en (måle blodtrykk, kolesterol,fasteglukose, evt. stoffskifte...)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220909-livm%C3%A5l/#findComment-1645447
Del på andre sider

Hei du! Har du problemer med magen din altså? huff, så plagsomt, da. Vært hos lege og fått det undersøkt?

Om du har stor mage fordi du er oppblåst, eller har væskeansamlinger, er jo dette noe annet enn om det skyldtes s.k. visceralt fett, eller bukfett.

Bukfedme anses som en risikofaktor mht. hjerte-karsykdom og diabetes. Derfor disse anbefalte grensene for livvidde.

Vanskelig å gi deg noen råd når man vet så lite om deg. Hvordan er livsstilen din, med tanke på kost, mosjon og stressnivå? Hvor gammel er du? Føler du deg i god fysisk form?

Ifølge BMI er du jo absolutt ikke overvektig. Om det er lenge siden du var til helsesjekk, kan det kanskje være lurt å få foretatt en (måle blodtrykk, kolesterol,fasteglukose, evt. stoffskifte...)?

er 40 år spiser sund mat ikke fet mat. mye fiberikt mat

Spiser ikke ferdimat. lager alt selv.

eneste usunne jeg får i meg er kaffe.

gå mye tur med hunden 1-2 timer pr dag.

har vært hos legen tatt mase prøver alt er i orden.

har bare en ømfintelige mage som reagerer lett

skal nå prøve med melesyretab. og biola.

har du andre råd til meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220909-livm%C3%A5l/#findComment-1646457
Del på andre sider

Gjest baremei

er 40 år spiser sund mat ikke fet mat. mye fiberikt mat

Spiser ikke ferdimat. lager alt selv.

eneste usunne jeg får i meg er kaffe.

gå mye tur med hunden 1-2 timer pr dag.

har vært hos legen tatt mase prøver alt er i orden.

har bare en ømfintelige mage som reagerer lett

skal nå prøve med melesyretab. og biola.

har du andre råd til meg

Høres jo ut som du lever sunt. Tror ikke du trenger å bekymre deg over livvidden,jeg. Men jeg håper du får orden på magen din!

Melkesyretabl./biola er sikkert lurt å prøve ut,ja. Ellers får du nesten prøve deg fram, og se hvilke matvarer som gir deg plager. Kanskje du skulle skrive matdagbok en tid, der du noterer hva du spiser og hvordan du føler deg?(om plagene forverres/forbedres). Kanskje du da finner noen mønstre.

Ellers kan jeg si at selv om det er anbefalt å spise mye fiber, er det ikke alle mager som tåler dette like bra. Husk iallfall å drikke mye (vann) om du spiser fiberrikt.

Kokt ris, fiskepudding/boller og kokt, hvit fisk, kokte/dampede grønnsaker og eple uten skall er eksempler på noen matvarer som er "milde" mot magen.

Har du testet at du ikke lider av laktoseintoleranse eller celiaki?

God bedring!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220909-livm%C3%A5l/#findComment-1646587
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...