Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har de siste tre mnd. hatt anfall med sterke smerter i mage,krampe og svie i mellomgulv,kvalme,med ca.en mnd`s mellomrom.Varighet ca.2 timer.Fører til oppkast/sprutbrekninger og også ille-luktende avføring og så diare.Kommer helt plutselig og på ulikt tidspunkt i døgnet. Føles som smertene gir seg først når alt er kommet ut og opp. Virker som anfallene blir sterkere for hver gang. Har ikke vondt noen andre steder i kroppen. Har hormonspiral og usikker om anfallen er sammenfallende med mensperiode men tror det. Er også den siste tiden blitt plaget med svettetokter og ømme bryster(37 år-overgangsalder allerede?) Smertene er så sterke at jeg føler jeg holder på å besvime, etter hvert anfall sovner jeg utmattet på gulvet. Noen formening?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/220913-sterke-magesmerterkrampe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke-legen

Gallesteinsanfall??

"Et typisk gallestensanfall kan være slik:

Plutselige innsettende smerter i høyre øvre del av magen.

Smertene kan stråle ut til ryggen, mellom skulderbladene og/eller opp til høyre skulder.

Kvalme og oppkast

Det er vanlig å bli urolig.

Vanligvis er smertene tilbakevendende, det vil si at de kommer og går, men de kan også være konstante.

Luft i magen, oppblåsthet, kolikksmerter, raping og fordøyelsesproblemer er også vanlige symptomer ved gallesteinsanfall." Kilde Lommelegen.no

Gjest Jeg _har_ hatt_ gallesten

Gallesteinsanfall??

"Et typisk gallestensanfall kan være slik:

Plutselige innsettende smerter i høyre øvre del av magen.

Smertene kan stråle ut til ryggen, mellom skulderbladene og/eller opp til høyre skulder.

Kvalme og oppkast

Det er vanlig å bli urolig.

Vanligvis er smertene tilbakevendende, det vil si at de kommer og går, men de kan også være konstante.

Luft i magen, oppblåsthet, kolikksmerter, raping og fordøyelsesproblemer er også vanlige symptomer ved gallesteinsanfall." Kilde Lommelegen.no

Smertene behøver nødvendigvis ikke kjennes på høyre side.

Jeg fikk et gallestensanfall og ble sendt til sykehuset med store smerter.

Der fant de gallesten, men jeg kjente ikke smertene på noen spesiell side. Den var for meg lokalisert midt i magsekken, med utsråling til ryggen

Gjest ikke-legen

Smertene behøver nødvendigvis ikke kjennes på høyre side.

Jeg fikk et gallestensanfall og ble sendt til sykehuset med store smerter.

Der fant de gallesten, men jeg kjente ikke smertene på noen spesiell side. Den var for meg lokalisert midt i magsekken, med utsråling til ryggen

gallesteinsanfall skal visstnok være noe av de sterkeste smertene man kan få. naturlig at det da kan være vanskelig å lokalisere smerten til noe spesielt sted vil jeg tro...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...