Gå til innhold

Kan en lege svare meg hver så snill! redd..

Anbefalte innlegg

Gjest Klarer ikke fokusere!

Vet jeg ikke har betalt, men hvis en lege leser dette og skjønner hva som foregår så hadde jeg vært ganske så takknemlig!

Akuratt nå har jeg store problemer med og fokusere, jeg klarer ikke se ting klart og dette skremmer meg endel.

Eksempel: Jeg sitter nå og ser på K bokstaven på keyboardet, men. Jeg ser K'en og L'en på høyresiden. Men jeg klarer ikke se J'en når jeg ser på K'tasten.

Skikkelig vannskelig og se altså! Føler meg ikke svimmel eller noe annet ubehag det er bare synet som er merkelig og jeg er redd for at det skal faile meg no alvorlig.

Det er ikke svarte flekker,eller noen andre flekker på synet som er i veien. Jeg klarer bare ikke registrere det jeg skal kunne se liksom.

Ting er på en måte usynlig!! Eller blir borte når jeg ser på det.

Jeg merker ingen forskjell på dette når jeg lukker venstre og/eller høyre øye.

Det ser litt ut som om noe usynlig beveger seg i synsfeltet mitt hvis det er mulig og forklare det sånn.

Akuratt nå er det helt merkelig og mine hender føles ikke ut som mine hender på en måte når jeg ser på dem.

Veldig takknemlig for et svar om hva dette kan være, håper jeg ga nok info!

Fortsetter under...

Det kan skyldes stress.

Jeg og mange andre har hatt hallusinasjoner i form av forvrengning av synet. Uten at det feiler oss noe.

F eks mine tre tilfeller så det ut som jeg så gjennom en tykk flaskebunn, neste gang ble alt speilvendt i en halvsirkel, den siste gangen fikk jeg en slags gjennomsiktig "glassskulptur" å se alt gjennom.

Dette har skjedd med flere/mange års mellomrom, og alltid når jeg er stressa og sliten. Den første gangen ble jeg redd og fikk i tillegg et panikkanfall, da mistet jeg følelsen i ene hånda. Ellers er jeg helt frisk og helt normal tror jeg.

Gjest Klarer ikke fokusere

Det kan skyldes stress.

Jeg og mange andre har hatt hallusinasjoner i form av forvrengning av synet. Uten at det feiler oss noe.

F eks mine tre tilfeller så det ut som jeg så gjennom en tykk flaskebunn, neste gang ble alt speilvendt i en halvsirkel, den siste gangen fikk jeg en slags gjennomsiktig "glassskulptur" å se alt gjennom.

Dette har skjedd med flere/mange års mellomrom, og alltid når jeg er stressa og sliten. Den første gangen ble jeg redd og fikk i tillegg et panikkanfall, da mistet jeg følelsen i ene hånda. Ellers er jeg helt frisk og helt normal tror jeg.

Takk for svat, pokker dette er skummelt!!

nå føles det ut som vensre hånden min har sovnet og har mistet endel følelse i den..klarer og se/fokusere litt bedre, men blitt litt svimmel..

jeg har hatt noe lignende før men nå var det elig ille synes jeg. Det skjer ganske mye i livet mitt for tiden, men jeg føler meg ikke stresset dog, vet ikke .. ganske redd, min mor fikk blodpropp og hjerneslag for endel år siden når hun var i slutten av 30'åra, jeg er 23.

nå sover hånden skikkelig, kiler no grasalt. tror jeg legger meg, dette er for skummelt.

nå føles det ut som vensre hånden min har sovnet og har mistet endel følelse i den..klarer og se/fokusere litt bedre, men blitt litt svimmel..

jeg har hatt noe lignende før men nå var det elig ille synes jeg. Det skjer ganske mye i livet mitt for tiden, men jeg føler meg ikke stresset dog, vet ikke .. ganske redd, min mor fikk blodpropp og hjerneslag for endel år siden når hun var i slutten av 30'åra, jeg er 23.

nå sover hånden skikkelig, kiler no grasalt. tror jeg legger meg, dette er for skummelt.

Du kan ha fått en muskelstramming i nakken som følge av det hele. Da dovner hånda som følge av at en eller flere av håndas tre nerver som kommer fra nakken blir klemt og avstengt. Lillefinger og samtidig halve ringfingeren er mest utsatt.

Gjest sjøstjerna

Ring legevakta.

Jeg vet ikke- men DERSOM det er annet enn stress, er det bedre å komme til lege tidlig.

Forhåpentligvis blir det bom-tur til legen, men da er du ialle fall beroliget!

Annonse

En kompis hadde noe lignende... han hadde hjerneslag.

Ring legevakta og få snakket med en lege i stedet for å vente på svar på DOL!

Hvis du spiser p-piller hadde jeg i hvert fall ringt legevakta.

Takker!

Jeg gikk og la meg igår, slo av alt lyset og lå svimmel i senga før jeg sovnet.

Jeg skulle kansje ha tatt kontakt med legevakten, men dette har skjedd før og det har gått over. Det var ganske ille i går men, trodde noe var veldig galt med hjernen min.

Føler meg ok nå, merker litt hodepine på høyre siden. Hodet føles litt tungt, har tatt en paracet. Men klarer og se bra. Og føler meg fin ellers nå.

Kan jeg ha epliepsi eller no sånt ? Har de sånne annfall som dette?

Eller er det det som keinstein nevner? Nakke problemer, eller bare normale syns forstyrrelser,stress? Hånden min ble jo helt rar da, rart at den skulle sovne sånn plutselig, jeg hadde den ikke i en uvant possisjon for meg.

I går så var jeg ute og skuffet snø før dette skjedde. Men jeg ble ikke veldig sliten av det, og følte meg i ganske bra form.

Ellers i livet så er det mye som foregår, men det meste av det er store possitive forandringer! Selv om det har noe usikkerhet tilknyttet til dette, og at jeg er bekymret for et par ting. så går jeg ikke rundt og tenker på det som jeg bekymrer meg for hele tiden og ser mye mere på alt det positive! Så jeg vet ikke, det kan være stress fordet?

Jeg tar forøvrig ingen piller eller medisiner; men jeg røyker litt. Ellers så spiste jeg ganske normalt i går.

Håper virkelig jeg ikke feiler noe alvorlig, eller at dette er tegn på at jeg kan få hjerneslag?

Jeg skal snakke med legen om det når jeg treffer ham om rundt 1 måned.

Takker!

Jeg gikk og la meg igår, slo av alt lyset og lå svimmel i senga før jeg sovnet.

Jeg skulle kansje ha tatt kontakt med legevakten, men dette har skjedd før og det har gått over. Det var ganske ille i går men, trodde noe var veldig galt med hjernen min.

Føler meg ok nå, merker litt hodepine på høyre siden. Hodet føles litt tungt, har tatt en paracet. Men klarer og se bra. Og føler meg fin ellers nå.

Kan jeg ha epliepsi eller no sånt ? Har de sånne annfall som dette?

Eller er det det som keinstein nevner? Nakke problemer, eller bare normale syns forstyrrelser,stress? Hånden min ble jo helt rar da, rart at den skulle sovne sånn plutselig, jeg hadde den ikke i en uvant possisjon for meg.

I går så var jeg ute og skuffet snø før dette skjedde. Men jeg ble ikke veldig sliten av det, og følte meg i ganske bra form.

Ellers i livet så er det mye som foregår, men det meste av det er store possitive forandringer! Selv om det har noe usikkerhet tilknyttet til dette, og at jeg er bekymret for et par ting. så går jeg ikke rundt og tenker på det som jeg bekymrer meg for hele tiden og ser mye mere på alt det positive! Så jeg vet ikke, det kan være stress fordet?

Jeg tar forøvrig ingen piller eller medisiner; men jeg røyker litt. Ellers så spiste jeg ganske normalt i går.

Håper virkelig jeg ikke feiler noe alvorlig, eller at dette er tegn på at jeg kan få hjerneslag?

Jeg skal snakke med legen om det når jeg treffer ham om rundt 1 måned.

Kan også nevne at når jeg pratet i går så var det på en måte som om jeg kunne høre min egen stemme mye bedre, og det var ganske ubehagelig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...