Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste tiden vært plaget med streptokokkinfeksjon i halsen. Jeg har ikke feber, men bare en konstant hevelse i halsen. Ble først satt på apocillin, så erymax og til slutt dalacin. Dalacin har jeg nå tatt i en uke, og fortsatt kjenner jeg ubehag i halsen. Er det noe spesielt jeg kan spise/drikke for å bli kvitt dette.... det virker ikke som medisinen vil ta det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221045-varig-streptokokkinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det er omdiskutert om streptokokker i halsen skal behandles når det gir lite symptomer og ikke feber. Du har fått 3 kraftige kurer, og synes iallfall ikke du skal ha mer antibiotika. kanskje har du fått en sopp-infeksjon som bivirkning. Kan behandles med sugetabletter på resept, men legen bør evt. ta prøver av dette først. Du kan spise mye c-vitaminer og anti-oksydanter en periode, f.eks Avantgarden som fåes i helsekost-butikker. mange har sårhet i halsen pga stadig renning av sekret ned bakre svelgvegg fra nesen. Saltvannskylling av nesen vil være gunstig. Om problemene vedvarer bør du kanskje henvises til øre-nese-hals-lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...