Gå til innhold

Forkjølet igjen eller?

Anbefalte innlegg

Gjest Snufs

Hei

I fjor høst tok jeg influensavaksine, men jeg har stort sett vært sammenhengende sjuk siden. Den ene forkjølelsen etter den andre.

I romjulen ble jeg forkjølet igjen, høy feber og dårlig. Første uka i januar fikk jeg halsbetennelse og ble satt på en 3-pillers anibiotikakur (Azit.. husker ikke navnet) En uke senere var jeg ikke bedre og fikk da en boks med Apocillin. Jeg følte meg ikke særlig bra etterpå heller. Har følt meg forkjølet, høres tett ut, vanskelig å snakke rent.

I begynnelsen av februar tok de mange prøver av meg for å sjekke om jeg hadde ett eller annet (twar, kyssesyke osv.) Prøvene var negative. Da prøvene var analysert etter to uker oppdaget legen at jeg hadde bihulebetennelse og ga meg en ti dagers kur med Ery Max. Den kuren var jeg ferdig med på søndag. I går, tirsdag begynte jeg å bli forkjølet igjen, har 38.5 grader feber, hodepine, slim i halsen, vond hals,rennende nese, litt sår hoste og verking i kroppen. Jeg har fibromyalgi, og det kjennes bare verre nå.

Dette er så slitsomt, i morgen må jeg vel til legen igjen i tilfelle det er en ny hals- eller bihulebetennelse eller noe.

Er det mulig at jeg ikke har fått nok antibiotika, eller at dette ikke virker? Kan alle disse betennelser og forkjølelser være symptom på noe annet?

Bortsett fra noen dager i januar har jeg klart å jobbe hele tiden.

Jeg er enslig forsørger og sliter litt med det også, og jeg har hatt en del psykiske påkjenninger i løpet av det siste året. Voksen sønn som har havnet i dårlig selskap, tenåringsdatter i opposisjon, 3 innbrudd. Jeg er egentlig sterk og kommer videre, men jeg nevner det bare i forbindelse med det andre. Kan disse tingene ha gjort meg mer mottakelig for alle disse forkjølelsene og betennelsene?

På forhånd takk for hjelp og gode råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22110-forkj%C3%B8let-igjen-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære Snufs.

De antibiotikatypene du har ttt skulle dekke det meste av bakterielle infeksjoner.Antibiotika tar som kjent ikke virus.Skulle man tenke på noe annet enn infeksjon så måtte det evnt.være allergi.Påkjenningene du nevner kan nok være med på å svekke immunapparatet ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...