Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 20 år. Har en sønn på 10 mndr. Da jeg gikk gravid med han, fikk jeg store smerter i hofter/bekken ca 4.mnd. Ble sykemeldt etter en mnd. Har gått til fysio og manuell terapeut siden 6.mnd av graviditeten. Plagene ble bedre etter at hodet festet seg, men kom tilbake etter fødselen. Startet da på voltaren daglig. Etter 6 1/5 mnd fikk jeg beskjed av legen at jeg ikke kunne gå på det lenger. Er nå ganske ille i hoftene. Går fortsatt hos manuell terapeut, og skal starte på igjen hos fysio. Spørsmålet mitt er: Fins det noen unersøkelse som kan gjøre det lettere å finne noe som kan ordne plagene mine? Jeg må jo kunne bli bra? Blir sykemeldt igjen etter endt permisjon, syns dette er veldig kjedelig. Manuell-terapeuten vil ikke sende meg på røngten, da det er mye kreft i familien, og jeg er i fruktbar alder. Er ganske fortvilet nå. Manuell terp. sier det er lidelser i leddbånd, muskler og selve bekkenet. Har også en del låsninger. Føler ingen vil ta ansvar og hjelpe meg. Manuell terp. sender meg til fysio, fysio til legen og alle sender meg bare videre.. Hva kan jeg gjøre?? Klarer snart ikke å løfte opp sønnen min fra sengen..... Det kan vel ikke være meningen at jeg skal gå slik resten av livet?!! (Beklager langt spm.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221201-bekkenhofteplager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ting tar tid.

Det er ikke noen lett måte å bli bra av med bekkenløsning. Det høres ut som hjelpeapperatet er på plass. Du må nok smøre deg med en god prosjon tålmodighet. Jeg vet ikke om noen undersøkelse men har hatt bekkeløsning og vet om noen som er uføre.

Tenk gjennom dagliglivet oppgaver hva kan du gjøre for å avlaste deg selv.

Løfting og bæring er sikkert to hovedproblem, 10 mnd gamle barn krever mye.

Jeg hadde god hjelp av bæresele. Mange syntes det var tullete å bruke fra stue til bad. Fra hus til bil. Men det hjalp og det er utrolig hvor mye vi bærer.

Sjekk nettsidene til bekkenløsningsforbundet om de har forslag til tiltak.

Ta livet med ro, det er bedre å være sykemeldt når du er ung enn ufør når du blir eldre.

Lykke til, for de fleste blir helt bra igjen, men det er viktig å ta vare på seg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221201-bekkenhofteplager/#findComment-1649064
Del på andre sider

Gjest lykke_til

hei

Dette høres ikke godt ut.

Men du, det der med at du ikke skal røntges høres merkelig ut for meg.

Selv har jeg vært røntget mange ganger. Ikke det at det er noe man skal gjøre i hytt og pine, men av og til er det nødvendig.

Og hva i all verden mener terapeuten med at du er i fruktbar alder. Man blir da ikke steril av å røntges.

Dessuten finnes det i dag noe som heter mr.. som ikke gir stråler i det hele tatt.

Men som går på radiobølger.

Strålingen fra normal røntgen er nok mye mindre skadelig enn feks strålingen vi daglig blir utsatt for, både i bakken og i luften.

Synes dette var en meget rar uttalelse.

Uansett.. håper du snart blir bedre

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221201-bekkenhofteplager/#findComment-1649430
Del på andre sider

Det er ikke noen lett måte å bli bra av med bekkenløsning. Det høres ut som hjelpeapperatet er på plass. Du må nok smøre deg med en god prosjon tålmodighet. Jeg vet ikke om noen undersøkelse men har hatt bekkeløsning og vet om noen som er uføre.

Tenk gjennom dagliglivet oppgaver hva kan du gjøre for å avlaste deg selv.

Løfting og bæring er sikkert to hovedproblem, 10 mnd gamle barn krever mye.

Jeg hadde god hjelp av bæresele. Mange syntes det var tullete å bruke fra stue til bad. Fra hus til bil. Men det hjalp og det er utrolig hvor mye vi bærer.

Sjekk nettsidene til bekkenløsningsforbundet om de har forslag til tiltak.

Ta livet med ro, det er bedre å være sykemeldt når du er ung enn ufør når du blir eldre.

Lykke til, for de fleste blir helt bra igjen, men det er viktig å ta vare på seg selv.

Har ikke bekkenløsning, det heter bekkenLÅSNING, og så er de ikke sikre på om det bare er det... Huff, mister motet snart... Legen mener betennelse i hofteleddet. Syns bare det er veldig slitsomt å måtte mase meg til behandliger og undersøkelser. Jeg vet jo ikke hva som fins. Takk for svaret!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221201-bekkenhofteplager/#findComment-1650444
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...