Gjest blackbird Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Jeg er en mann på 42 år som fikk diagnosen tourette syndrom, OCD, og en angstlidelse, sommeren 2005. Jeg har slitt veldig med at jeg blir fort sinna. Tåler lite. Jeg går nå til psykiatrisk behandling. Jeg fikk medisiner (Seroquel) som skulle dempe sinne. Disse har fungert veldig godt på akkurat det, men ikke noe annet.(Bortsett fra at jeg sover veldig godt om natta.) Tics og tvang kan bli verre av og til. Jeg skulle ønske jeg hadde medisiner mot tics! Er det noen andre som har erfaring med disse problemene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221261-tourette-og-sinne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaktmestern2002 Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Hei! Jeg er en mann født i 1971. Jeg fikk diagnosen Tourette i 1994. Jeg har provd mange medisiner uten noen særlig virkning. For noen måneder siden begynte jeg på Abilify®, 5mg. Jeg kjente virkning etter bare en dag. Jeg hadde veldig problemer med tann-ticks som gjorde at tennene gikk i stykker. Nå har jeg kun tann-ticks når jeg tenker på det, men det er enkelt å kontrolere. Jeg var også plaget av sinne, men det kontrolerer jeg med selvmedisinering med Cannabis. Må ikke brukes hvis man får uheldige bivirkninger som f.eks. depresjoner og paranoia. Noen tåler Cannabis bra, mens andre ikke tåler det i det hele tatt. Må også si at jeg har brukt Haldol mot ticks, men de ga meg suicidale tvangstanker og sterke depresjoner. Fant selv ut etter 23 selvmordforsok over en periode på seks år at det var Haldolen som gjorde det. Tvangstankene forsvant bare noen dager etter at jeg sluttet. Bruker nå Efexor mot depresjoner og som sagt Abilify® mot ticks. Kan anbefales... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221261-tourette-og-sinne/#findComment-1661439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.