uclinda Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 hei. jeg er en jente på 18 år som har hatt sterk knirking i håndleddene i flere år. det kinker når jeg snurrer på håndleddene. Høres ut som det er sterk veskemangel i leddene å at bein og brusk knekker mot hverandre. det gjør ikke vondt i leddene men hvis jeg ikke knirken å knekker leddene blir funksjonen i leddene litt svekket. og det klør etter å knekke. Knirkingen er i håndledd å de to nederste finger leddene, i øverste å nederste ledd på stortåa, og har nå også kommet i albuer og skuldre, og av og til knær, har en rar pepperkvern-lyd i øverste tommelledd. Jeg har vært hos lege på helsestasjonen for ungdom der jeg bor og hun sa det ikke var farlig viss det ikke gjorde vondt i leddene. men siden det i senere tid har begynt å knirke når jeg beveger meg normalt å ikke knekker for å knekke har jeg blitt litt bekymret, knirkingen er også så sterk og høy og i mange ledd. Knirkingen er ganske ille om morgenen og leddene er litt stiv. Vet du hva dette kan skyldes? Er det noe i f.eks. kosthold e.l jeg kan endre/tilføye for å minske knirkingen? forverrer jeg situasjonen i leddene ved å knekke dem? Er dette begynnelse på leddgikt? jeg har hårsykdommen alopecia totalis, der immunforsvaret angriper hårsekkene å ødelegger dem. i noen typer leddgikt gjør immunforsvaret det samme bare at det angriper leddene, kan det ha en sammenheng med alopeciaen?. På forhånd takk for alle svar å tilbakemeldringer. mvh Linda 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221443-knirking-i-ledd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.