Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er en kvinne på 55år med godt humør og mange interesser. I fjor høst fikk jeg diagnosen "Syringomyeli" Det forklarer en del når det gjelder store smerter jeg har hatt i nakke/skulder og øvre del av ryggen i mange år. Disse smertene kommer snikene og uten at jeg har forstått hva de kommer av. Har gått ut og inn hos fysioterapaut og kiropraktor og det har gitt litt lindring på stive og vonde muskler. Men smertene blir ikke helt borte. Det hjelper ikke å ta pinex/ibux og lign.Går mye turer, spiller golf og trener Min fastlege sier at det eneste som hjelper er vanedannende med. som han ikke vil gi meg. Det er helt ok.Legen min tror jeg er født med denne lidelsen

Har nå gått en periode hos en fysioterapaut som har gitt meg et treningsprog. som jeg følger nøye. Gjør øvelser HVER dag og da holdes smertene i sjakk. Hvis jeg slurver i flere dager kommer smertene tilbake. . Hva kan jeg forvente av problemer i fremtiden? Syntes dette er litt skremmende men trener og prøver ikke å tenke så mye på det.Har også fordøyelsesprob. ved at jeg får store magesmerter ved inntak av spes.mat og drikke. Har dette noen sammenheng med Syringomyeli?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221455-syringomyeli-og-trening/
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Min far hadde syringimyeli i fra fødselen antagelig.

Han hadde sterke smerteri bena , og var rammet av skjelvinger sånn at han måtte ha hjelp med å spise ol.Fikk føling med sykdommen i 60årsalderen , og ble rullestolpasient ganske snart , men bevarte sitt gode humør , og bodde hjemme helt til han døde av en helt annen sykdom.

Ikke alle har utbytte av å trene så veldig , det må en kjenne etter om selv.

Far tålte ikke varme bad , da det tok timer og komme seg etter det pga slapphet.

Det rareste var at da han var på sitt mest skjelvende og hadde ustø gange så hjalp det at han tok et par glass konjakk.

Da forsvant skjelvingen.

Forstoppelse fulgte med ja , men kunne godt være pga smertestillende han fikk også det da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...