Gå til innhold

Forsinket mens, ikke gravid


Gjest aili

Anbefalte innlegg

Kjære dr. Moen,

jeg er en jente på 30, ufrivillig barnløs. Venter nå på mensen for å starte opp 2. icsi-forsøk, men mensen ser ikke ut til å komme. Er nå på dag 39 i syklusen. Har PCO og har hatt uregelmessig syklus, men etter siste forsøk har mensen vært stabil. Har de siste 2 ukene hatt tildels store "mens-smerter" til og fra, og hver dag trodd at mensen skulle komme. Jeg har tatt Clearblue-test, og er ikke gravid. Er svært utålmodig for å komme igang med neste forsøk, og lurer på hvor snart jeg bør kontakte legen for å få Provera, evnt. annet middel for å sette igang igjen systemet.

Takker for svar, mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mette H Moen, gynekolog

Jeg vil anbefale deg en Provera-kur før du evt starter med nytt forsøk, ellers kan det ha bygget seg opp en slimhinne som kan være ugunstig for graviditet. Etter en blødning starter man på 'renere' grunnlag. Snakk med legen og få evt en undersøkelse for dine smerter. Det er det tryggeste.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...