bareblåbær Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hei, jeg er medisinstudent for tiden på utveksling i utlandet.Før jul fikk jeg symptomer fra urinveiene. Ble behandlet med pivmecillinam, trimetoprim, nitrofurantoin og ciprofloxacin av div legevaktsleger og fastlegen. Uten noe effekt. Fortsatt pollaksisuri og dysuri.Urin ble dyrket med negativt resultat. Etter nyttår ble det tatt en klamydiatest da jeg også hadde underlivs plager. Til nå har jeg blitt behandlet med 3 x monodose Azitromax, 2 10 dagers kurer med tetrasykliner, flagyl i ti dager, og doksycyklin i 7 dager. Det har ikke hatt noen effekt på uretritten, og jeg er svært fortvilet. Føles som å tisse kniver og slik har det vært i 3 mnd snart. Orker ikke mer snart. Er livredd for at det kan være resistente mikrober evnt noe malignt. Vurderer å reise hjem for å bli utredet.Har de siste dagene fått feber også. Hva kan det være.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221542-uretritt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Det er ikke lett å komme med fornuftig forslag, etter at du har prøvd de meste. Urinveisinfeksjone kr skyldes i de alle fleste tilfeller vanlige bakterier som lar seg dyrke og solm også lar seg behandle med noen av de antibiotika du nevner. Selv resistente bakterier kan dyrkes, og etter det jeg oppfatter har dine leger også vært inne på tanken om anaerobe bakterier. En fjern mulighet er Mycoplasma og L-former som ikke kan påvises ved vanlig dyrkning, men disse lar seg vanligvis behandle med tetracykliner. Også har vi da mulighet for soppinfeksjoner Du ku.nne prøve Flukonazol kapsler en uke. En urinveisantiseptikum som har en nokså generell virkning er Metenamin (Preparatet registrert i Norge heter Hyprex)som kunne eventuelt også prøves. Hjelper ikke noen av disse bør du kontakte en urolog som kunne utrede sykdommen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221542-uretritt/#findComment-1653867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.