Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er mann 35år, i relativt grei form, men er tung 180/ 98 kilo. Jeg har trent endel spinning i det siste og merker at jeg får "hold"/eller "smerter" i venstre side av brystet, men føles som om det sitter under skulderen, altså ikke midt i brystet, jeg opplever at det kommer på topp intensitet, men forsvinner når jeg sitter selv om treningen fortsetter. Jeg synes det er vansklig å beskrive det som smerter, men det er veldig ubehaglig. Jeg har hjertesykdom i familien, og har selv "glomerulon nefritt" , nedsatt nyrefunksjon som gjør at jeg bruker lipitor, adalat og renitec. Jeg merker ingenting av dette daglig eller ved normal belastning som turgåing osv. Jeg er bekymret og liit "redd" for at jeg skal pådra meg flere . Jeg vil gjerne forsette og trene og tror selv at dette er "dårlig kondis" som vil bedre seg etterhvert som formen stiger, jeg syklet mye i fjor og merket ingenting av dette da. Har nylig startet å trene igjen.

Med vennlig hilsen

Steffen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22155-anginasmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Steffen.

Det du beskriver gir mest mistanke om at det er muskulære smerter du får mens du sykler.

Du nevner at du bruker Lipitor (et effektivt statin som reduserer kolesterol). Det ville være nyttig å vite hva ditt kolesterol var før du begynte med Lipitor, og hvor lenge du har brukt middelet.

Hvis disse plagene fortsetter bør du be din lege foreta en arbeidsbelastning på ergometersykkel (arbeids-EKG), slik at dine "smerter" provoseres. På den måten vil det kunne bli lettere å eliminere ditt hjerte som årsak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22155-anginasmerter/#findComment-94951
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...