Gå til innhold

Nå skal jeg slutte


Gjest cecilie

Anbefalte innlegg

Gjest cecilie

Nå har jeg bestemt meg. Jeg skal slutte å spy. Det nytter ikke dette lengre. Ikke gir det meg annet enn mer problemer enn det jeg hadde i utgangspunktet. Dyrt er det og....

Men jeg er redd, føler liksom at jeg ikke er sterk nok til å si at jeg ALDRI mer skal overspise og så spy. Det har jo vært litt trøst i det også. Og et annet problem er: Hvor mye spiser man?????? Og hva i all verden skal jeg gjøre etter jobb og før jeg går på trening når jeg ikke skal ha "fråtsefest"???? I dag har jeg planlagt å vaske huset, men jeg kan ikke gjøre det hver dag!!!!!

Huff nå sitter jeg her og vurderer om jeg bare skal ha en "omgang" til, bare for siste gang.... Kommer dette til å gå noe bra da???

Er det noen som kan hjelpe meg???

Masse redde klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skal også slutte hadde jeg tenkt, men hvordan?

Vet ikke om jeg klarer det. Selvfølgelig kan vi klare det!!!

Sparke seg bak?

Sette munnkurv på etter måltider?

Ikke overspise?

Hmmm.....hvis du kommer på noe lurt, si fra cecilie.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie

jeg skal også slutte hadde jeg tenkt, men hvordan?

Vet ikke om jeg klarer det. Selvfølgelig kan vi klare det!!!

Sparke seg bak?

Sette munnkurv på etter måltider?

Ikke overspise?

Hmmm.....hvis du kommer på noe lurt, si fra cecilie.

Klem fra

Klarte det selvfølgelig ikke i går. Men på kvelden gikk jeg meg en tur i regnet, og det klarte virkelig opp i tankene. Jeg innså endel ting. Er i dag mye mer motivert enn i går.

Kanskje det er en mulighet å telle kalorier for å se at vi faktisk ikke spiser for mye sånn at vi må spy? For mitt vedkommende tror jeg det kan være lurt å spise frukt og grønnsaker hele dagen mellom måltidene, for da blir jeg kanskje ikke så sulten at jeg overfaller matskapet og overspiser.

Og hva med en matdagbok? Kan skrive litt om hva vi spiser, hvordan det føles og sånt. Skrive mange positive tanker på gode dager, sånn at det er noe å lese på tunge dager.

Ellers håper jeg på mange høstkvelder med mye regn. Jeg elsker å gå på tur i regnet, og det klarner virkelig opp i et forvirret hode.

Lykke til Siggi dette skal vi klare. Tar vi en dag av gangen og ikke tar det så tungt hvis det er en dag innimellom som ikke går så bra, så skal det gå. Det vi holder på med er jo bare ødellegende og gjør livet bare enda vanskeligere...

Masse klemmer fra en litt mer optimistisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJære deg.

Du kan jo prøve å sette opp en liste med forskjellige ting du kan gjøre... Det må jo finnes ting du har lyst til å gjøre og sånn.... Og når du merker trangen til å overspise eller spy så kan du feks. ringe til en veninne og snakke til det verste har gitt seg. Men dette høres jo innmari enkelt ut da... å bare gjøre ditt og datt.... Men det skader jo ikke å prøve....

lykke til

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Sundgot-Borge

Klarte det selvfølgelig ikke i går. Men på kvelden gikk jeg meg en tur i regnet, og det klarte virkelig opp i tankene. Jeg innså endel ting. Er i dag mye mer motivert enn i går.

Kanskje det er en mulighet å telle kalorier for å se at vi faktisk ikke spiser for mye sånn at vi må spy? For mitt vedkommende tror jeg det kan være lurt å spise frukt og grønnsaker hele dagen mellom måltidene, for da blir jeg kanskje ikke så sulten at jeg overfaller matskapet og overspiser.

Og hva med en matdagbok? Kan skrive litt om hva vi spiser, hvordan det føles og sånt. Skrive mange positive tanker på gode dager, sånn at det er noe å lese på tunge dager.

Ellers håper jeg på mange høstkvelder med mye regn. Jeg elsker å gå på tur i regnet, og det klarner virkelig opp i et forvirret hode.

Lykke til Siggi dette skal vi klare. Tar vi en dag av gangen og ikke tar det så tungt hvis det er en dag innimellom som ikke går så bra, så skal det gå. Det vi holder på med er jo bare ødellegende og gjør livet bare enda vanskeligere...

Masse klemmer fra en litt mer optimistisk

KJære Cecilie

Flott! Det høres ut som om du nå virkelig har den motivasjon som skal til for at hverdagen din blir lettere på sikt. Du er konstrukltiv i forhold til det at du velger alternative løsninger. Jeg vet veldig mange som opplever det å ha noe konkret å forholde seg til "spiseliste" som en god hjep på veien tilbake til et "normalt" forhold til mat. Noen blir bare veldig fokusert på matlista og opplever det som stressende. Dersom du selv har tro på det vil jeg råde deg til å få hjelp til å sette opp en som liste som passer i forhold til din kroppssammensetning og spisehistorie. Det du sier om frukt (og grønt) fordelt utover dagen er veldig fornuftig. Det gjelper deg også til å opprettholde blodsukkernivået slik at ikke overspisingssuget får fri adgang. Lykke til Cecilie!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen, forsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...