Gå til innhold

Vurderer å ta silikon...

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Chris

Lurer på det meste når det gjelder forstørring av brystene. Er storfornøyd med kroppen min ellers, men de ikke-spesielt-så-eksisterende brystene mine irriterer meg veldig til tider.

Jeg ønsker meg ikke store bryst, bare normale i forhold til resten av kroppen min. (Er dritlei av stuffing i bh`en og maset med å finne bikinioverdeler!)Er 167 cm og ca 55 kilo.Jeg bruker 70B (med silikoninnlegg i bh`en.. 70A uten.)

Det jeg er mest interessert i å få greie på er:

1) Hvor jeg bør henvende meg. Noen forslag til gode klinikker/ sykehus/ leger?

2) Hvor mye det vil koste? (fattig student, ja!)

3) Hvor sansynlig er det at arret vil vise under bikinioverdelen?

4) Kommer jeg til å være mye borte fra skolen i ettertid av operasjonen?

5) Kan jeg fortsette å trene kort tid etter? Hva med gymmen på skolen? kan jeg delta i den like etter?

6) Er det sant at man ikke kan amme når en har silikon?

Og sist men ikke minst...

7) Til deg som har gjennomgått alt dette før meg... ER DET VERDT DET?

Ble mange spørsmål det her.. Håper likevel at noen kan/ vil svare meg på noe av dette!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221661-vurderer-%C3%A5-ta-silikon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Tok nylig brystforstørrelse, og dette anbefaler jeg hvis du virkelig ønsker det.

Jeg vil anbefale deg fornebuklinikken. Flinke leger og lang erfaring. Men det som er viktigst er garantiene etter en operasjon.

Du kan trygt amme etter en slik operasjon.

Istedenfor at jeg skal remse opp alt så gå inn på www.fornebuklinikken.no

Der vil du få svar på alt du trenger. Lykke til!

• 3 uker senere...
Gjest Never_again

Jeg kan bare svare deg utifra min erfaring.

1. ingen å anbefale.

2. Da jeg gjorde det i 2001 kostet det 22000,- idag ligger det på 27000,- kr med narkose.

3. Arret vises ikke under bikinioverdelen med mindre den glir opp eller er veldig liten, noen arr blir tydeligere enn andre.

4. Man skal ikke løfte tungt den første tiden, men du kan gå på skolen når du føler deg bra etter noen dager.(husker ikke hvor lang tid det tok)

5. Du bør vente med gymnastikk til det har gått 6 uker.

6.Jeg har ammet etter silikon innlegg og det gikk helt fint.(Ville likevel ha ventet med å opereres før man er ferdig med å barn og amming.)

7.Nei det er ikke verdt det. Det koster mye, de bør byttes ut etter tid, noe som igjen koster ei formue. Jeg skal nå fjerne mine innlegg, har hatt dem siden 2001, har vært operert tidligere også pga kapsel dannelse og dette har nå skjedd igjen, tilsammen har dette kostet meg 50 000 kr og er ikke verdt det.

Tenk ivertfall nøye gjennom før du gjør noe. Jeg ville ikke ha gjordt det om jeg visste hvor jeg stod idag. Tilogmed legen som skal operere det ut sa til meg at det var sånn han tjente penger, fordi innleggene normalt begynner å kapsle seg etter ca 5-6 år, så blir de bare hardere med årene. Noen kan det jo gå lengre tid på også, men det finnes ingen garantier for for lang tid det tar. Da jeg var inne til konsultasjon sist så sa han at det hadde vært to jenter før meg som også skulle operere ut gamle innlegg. Jeg håper bare du tenker deg veldig godt om før du gjør det, for jeg syns ikke det var verdt det og det har kostet meg mye penger, nå er jeg bare drittlei alt.

Lady_Butterfly

Jeg kan bare svare deg utifra min erfaring.

1. ingen å anbefale.

2. Da jeg gjorde det i 2001 kostet det 22000,- idag ligger det på 27000,- kr med narkose.

3. Arret vises ikke under bikinioverdelen med mindre den glir opp eller er veldig liten, noen arr blir tydeligere enn andre.

4. Man skal ikke løfte tungt den første tiden, men du kan gå på skolen når du føler deg bra etter noen dager.(husker ikke hvor lang tid det tok)

5. Du bør vente med gymnastikk til det har gått 6 uker.

6.Jeg har ammet etter silikon innlegg og det gikk helt fint.(Ville likevel ha ventet med å opereres før man er ferdig med å barn og amming.)

7.Nei det er ikke verdt det. Det koster mye, de bør byttes ut etter tid, noe som igjen koster ei formue. Jeg skal nå fjerne mine innlegg, har hatt dem siden 2001, har vært operert tidligere også pga kapsel dannelse og dette har nå skjedd igjen, tilsammen har dette kostet meg 50 000 kr og er ikke verdt det.

Tenk ivertfall nøye gjennom før du gjør noe. Jeg ville ikke ha gjordt det om jeg visste hvor jeg stod idag. Tilogmed legen som skal operere det ut sa til meg at det var sånn han tjente penger, fordi innleggene normalt begynner å kapsle seg etter ca 5-6 år, så blir de bare hardere med årene. Noen kan det jo gå lengre tid på også, men det finnes ingen garantier for for lang tid det tar. Da jeg var inne til konsultasjon sist så sa han at det hadde vært to jenter før meg som også skulle operere ut gamle innlegg. Jeg håper bare du tenker deg veldig godt om før du gjør det, for jeg syns ikke det var verdt det og det har kostet meg mye penger, nå er jeg bare drittlei alt.

Takk for svar, folkens! Jeg har en del å tenke gjennom, skjønner jeg.

Tusen, tusen takk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...