Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er riktig at hepatitt C smitter ikke ofte ved sex. Men sjelden betyr dog ikke aldri. Introna, dvs. interferon motvirker kronisk hepatitt og brukes i behandlingenav kronisk hepatitt C. Behandlingen reduserer mengde hepatitt C virus i blodet. Du sier at det er forloveden som har hepatitt C men det er du som bruker introna. I så tilfelle spiller det svært liten rolle, fordi behandlingen hos en eventuell mottaker neppe påvirker (reduserer) sjansen til å bli smittet, den reduserer bare at virus multipliserer etter infeksjon. Hadde jeg vært i ditt sted ville jeg brukt kondom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221716-hepatitt-c/#findComment-1655244
Del på andre sider

Det er riktig at hepatitt C smitter ikke ofte ved sex. Men sjelden betyr dog ikke aldri. Introna, dvs. interferon motvirker kronisk hepatitt og brukes i behandlingenav kronisk hepatitt C. Behandlingen reduserer mengde hepatitt C virus i blodet. Du sier at det er forloveden som har hepatitt C men det er du som bruker introna. I så tilfelle spiller det svært liten rolle, fordi behandlingen hos en eventuell mottaker neppe påvirker (reduserer) sjansen til å bli smittet, den reduserer bare at virus multipliserer etter infeksjon. Hadde jeg vært i ditt sted ville jeg brukt kondom.

Hei.

Takker for svar.Ja jeg bruker IntronA i forbindelse med min Mastocytose.Tenkte kanskje at det da skulle mere til før jeg ev.skulle bli smittet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221716-hepatitt-c/#findComment-1657200
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...