Gå til innhold

Hvor finner jeg en psykiater som er spesialist på søvnsykdommer?

Anbefalte innlegg

Gjest anouschka78
Skrevet

Jeg har en anbefaling fra Søvnsykehuset om testing av modiodal. Men det står at det må rekvireres av en med kompetanse og erfaring med narkolepsi. Jeg gir opp.

Har hatt dette siden 1997, gått på ritalin (uten bedring), alle typer AD (trøttere og svært dårlig.) Aurorix 900 mg holder meg litt mer våken i dag, men jeg får ikke med meg helheten i samtaler, opplæring etc.

Møter har ingen hensikt for meg. Jeg yter svært mye dårligere enn mine kvalifikasjoner tillater.

Pls! Hjelp! Kan jeg ikke ha en "vanlig" psyk? Har jo epikrisen fra ekspertene.

OG jeg har ingen psykiater. Hadde en når jeg testet ritalin i 2003. Da den ikke fungerte og jeg seponerte var jeg ute der i fra.

Det er ikke bare å gå til legen å få henvisning. Dette har som sagt allerede tatt meg snart 9 år. I 2003 kom anbefalningen. Nå er det 2006...

Men jeg har funnet en psykiater, en vanlig en. Det er bare det at han må ha denne erfaringen, eller er det bare en formell greie?

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin
Skrevet

Vil tro at en "vanlig" psykiater kan hjelpe deg. Denne kan trolig søke om å prøve Modiodal, eller konferere med en spesialist. Vil forøvrig tro at søvnlaboratoriet/sykehuset der du var har en liste over aktuelle psykiatere eller nevrologer; synes du skal kontakte dem.

• 7 måneder senere...
Gjest trøtting i sør :-)
Skrevet

Vil tro at en "vanlig" psykiater kan hjelpe deg. Denne kan trolig søke om å prøve Modiodal, eller konferere med en spesialist. Vil forøvrig tro at søvnlaboratoriet/sykehuset der du var har en liste over aktuelle psykiatere eller nevrologer; synes du skal kontakte dem.

Hei,jeg fikk anbefalt en nevrolog fra søvnsenteret som skulle ha god greie på søvn sykdommer.Jeg har vært hos han 2 ganger og han tok noen tester samt langtids eeg,som beviste min tretthet på dagtid.Og skal nå ta MR av hjernen.Jeg har ikke diagnosen narkolepsi,og tror ikke jeg fikk den nå heller.Da blodprøve er negativ og to søvnreg ikke har påvist det.Så hva han har funnet vet jeg ikke ennå,men gikk derfra med resept på Modiodal,og han sendte søknad til Trygdekontoret.Jeg var til nevrolog i Kr.sand,men søvnspesialisten vet garantert om flere dyktige rundt i landet :-) jeg har ikke vært til psykriater,annet enn den første timen på søvnsenteret som jeg tror alle må innom .Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...