Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt blod og noe slim før/under/etter avføring i nå ca 1 mnd. Hender at det bare kommer blod og slim når jeg går på do. Har ingen smerter. Blodet kommer av og til som klumper, alt er friskt og rødt. Jeg lurer på om dette kan være hemorider, kan ikke se noe på utsiden, og hvordan dette skal behandles. Jeg lurer også på hva slags undersøkelser man må ta hvis man går til legen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221732-blod-og-slim-i-avf%C3%B8ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Blod og slim i avføringen skal undersøkes. legen vil trolig ta blodprøver, og kanskje først henvise det til et røntgenbilde av tarmen. kanskje vil han kjenne opp i endetarmen. Dersom de nevnte prøvene ikke gir svar, bør det trolig gjøres en coloskopi; der kan legene titte direkte opp i tykktarmen vha fiberoptikk. Da kan de også ta prøver av eventuelle svulster eller betent slimhinne, eller fjærne hemorider dersom dette er årsaken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...