firebird1365380441 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 I slutten av januar ble jeg voldtatt....jeg har ikke greid å si noe til noen før for 2 dager siden.Føler meg full av skyld og skam,føler meg skitten,knust,ødelagt. Har ikke sagt det til foreldrene mine ennå,men skal ringe mamma i kveld...klarer ikke å måtte gå å holde dette skjult for foreldrene mine lenger.Hendelsen eter meg opp,jeg sover nesten ikke lenger og jeg er innlagt nå. Jeg har vært litt på smi her i byen i forbindelse med overgrep som skjedde da jeg var lita,men det var jo incest.Dette er noe annet.Jeg kjente han som voldtok meg.Stolte på han,selv om jeg nok visste at han ville ha sex med meg.Men trodde jo aldri at han ikke ville respektere meg hvis jeg sa nei.... I tillegg har han oppgitt falskt navn til meg...han bor ikke på adressen han oppgav til meg,telefonnummeret han ga meg er heller ikke hans.... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre,skal jeg gå til politiet?Jeg hadde skader i etterkant,de er dokumentert...men jeg sa ikke at det var tvang med i bildet da jeg var på sykehuset....sa at det hadde skjedd frivillig. Hvordan kunne jeg være så dum?Og så naiv? Jeg sovner ikke før i 4-5 tida om natta,selv med 60 mg vallergan og 10 mg vival.Alt føles ødelagt.Folka som jobber her i avdelinga er veldig ok nå...men de er nok ikke de riktige personene over tid å snakke med.Skal gå til psykologen min ved poliklinikken for støttende samtaler.Jeg orker ingen intens terapi nå.Føler meg død.Og hater meg selv fordi jeg ikke greide å si NEI høyt nok. Hvis jeg går til politiet....Hvem der vil tro meg? Det spørs om det nytter å anmelde en fyr som jeg egentlig ikke vet hvem er.Personen med det navnet,adressen og telefonnummeret eksisterer ikke... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.Det er så mange tanker.Som en sentrifuge. Kan noen komme med noen gode råd?Finnes det noe tilbud her i Tromsø? Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221915-finnes-dixi-i-troms%C3%B8hvor-henvender-man-seg-etter-en-voldtekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vioola Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 de har ikke dixi i tromsø , bare i stavanger og oslo. Hvis de ikke tok dna prøver eller noen ting når du var på sykehuset , og du ikke vet hvem personen var og har problemer med å identifisere han kan det kanskje bli vanskelig å komme fram med anmeldelse. Men det å anmelde kan være litt rensende. man plasserer skylden der den hører hjemme. Så selv om ikke det blir sak ut av det er det fortsatt viktig.. Dessverre blir mange voldtektssaker henlagt. Hvis du vil kan du alltids ringe til oslo og snakke med de der. De kan sikkert ringe deg tilbake også. Der er det en kjempeforståelsesfull dame som jobber på dixi i oslo som er kjempeflink. De kan også hjelpe deg å få kontakt med en advokat. Kanskje greit å snakke med advokat først før du anmelder? håper du greier å snakke om det her med noen. håper ting går bedre snart 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221915-finnes-dixi-i-troms%C3%B8hvor-henvender-man-seg-etter-en-voldtekt/#findComment-1657683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vioola Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 du har ikke noe skyld i det her. Nei betyr nei. uansett .sånne ting skjer hele tida. Folk er naive og vi stoler på at gutter respekterer oss og tar nei for et nei. Og det er egentlig en selvfølge at de gjør det 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221915-finnes-dixi-i-troms%C3%B8hvor-henvender-man-seg-etter-en-voldtekt/#findComment-1657710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
firebird1365380441 Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 de har ikke dixi i tromsø , bare i stavanger og oslo. Hvis de ikke tok dna prøver eller noen ting når du var på sykehuset , og du ikke vet hvem personen var og har problemer med å identifisere han kan det kanskje bli vanskelig å komme fram med anmeldelse. Men det å anmelde kan være litt rensende. man plasserer skylden der den hører hjemme. Så selv om ikke det blir sak ut av det er det fortsatt viktig.. Dessverre blir mange voldtektssaker henlagt. Hvis du vil kan du alltids ringe til oslo og snakke med de der. De kan sikkert ringe deg tilbake også. Der er det en kjempeforståelsesfull dame som jobber på dixi i oslo som er kjempeflink. De kan også hjelpe deg å få kontakt med en advokat. Kanskje greit å snakke med advokat først før du anmelder? håper du greier å snakke om det her med noen. håper ting går bedre snart Takk for svar fra deg....jeg hadde skader i endetarmen - flenger 15 cm opp i tarmen.Jeg sa ikke at det hadde vært en voldtekt da jeg var på sykehuset,sa at det hadde vært frivillig. Så i journalen står det at skadene var påført under frivillig samleie.Jeg turte ikke å si hvordan det virkelig hadde vært.Det ble gjort en endoskopi under narkose,så skadene er fullt dokumentert. Nesten ingen vet at jeg var på sykehuset...det vil si - de vet at jeg var der,men jeg oppga en annen grunn.Skammet meg så mye og gjør det fortsatt. Jeg har møtt han som voldtok meg flere ganger før det som skjedde.Da var han grei og hyggelig,men jeg skjønte at han ville ha meg til sengs.Han aksepterte at jeg sa nei da.Men ikke den siste gangen jeg traff han...Livet mitt "døde" etterpå.Klarte å holde maska helt til for 1 1/2 uke siden....da knakk jeg helt,havna på sykehuset med en o.d og ble deretter tvangsinnlagt her.Husker ingenting av innleggelsen eller o.d'en.Kanskje like greit. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal komme ut av dette her.Føler meg død.Er passiv og langt,langt nede.Greier å ta på meg "være glad maska" innimellom,men ikke lenge av gangen.Egentlig føler jeg så mye,men greier ikke å sette ord på så mye av det.Er så lei meg.... Han brukte ikke kondom heller,så skal ta HIV og Hepatitt C test,sannsynligvis tester ang kjønnsykdommer også.Heldigvis er jeg sterilisert,så jeg kan ikke bli gravid. Jeg vil ha tilbake livet mitt igjen... Vil være glad igjen... Og jeg vet ikke hva jeg skal si til familien min...skal ringe mamma i kveld,men vet ikke hva jeg skal si.Gråter bare jeg tenker på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221915-finnes-dixi-i-troms%C3%B8hvor-henvender-man-seg-etter-en-voldtekt/#findComment-1657986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vioola Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Takk for svar fra deg....jeg hadde skader i endetarmen - flenger 15 cm opp i tarmen.Jeg sa ikke at det hadde vært en voldtekt da jeg var på sykehuset,sa at det hadde vært frivillig. Så i journalen står det at skadene var påført under frivillig samleie.Jeg turte ikke å si hvordan det virkelig hadde vært.Det ble gjort en endoskopi under narkose,så skadene er fullt dokumentert. Nesten ingen vet at jeg var på sykehuset...det vil si - de vet at jeg var der,men jeg oppga en annen grunn.Skammet meg så mye og gjør det fortsatt. Jeg har møtt han som voldtok meg flere ganger før det som skjedde.Da var han grei og hyggelig,men jeg skjønte at han ville ha meg til sengs.Han aksepterte at jeg sa nei da.Men ikke den siste gangen jeg traff han...Livet mitt "døde" etterpå.Klarte å holde maska helt til for 1 1/2 uke siden....da knakk jeg helt,havna på sykehuset med en o.d og ble deretter tvangsinnlagt her.Husker ingenting av innleggelsen eller o.d'en.Kanskje like greit. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal komme ut av dette her.Føler meg død.Er passiv og langt,langt nede.Greier å ta på meg "være glad maska" innimellom,men ikke lenge av gangen.Egentlig føler jeg så mye,men greier ikke å sette ord på så mye av det.Er så lei meg.... Han brukte ikke kondom heller,så skal ta HIV og Hepatitt C test,sannsynligvis tester ang kjønnsykdommer også.Heldigvis er jeg sterilisert,så jeg kan ikke bli gravid. Jeg vil ha tilbake livet mitt igjen... Vil være glad igjen... Og jeg vet ikke hva jeg skal si til familien min...skal ringe mamma i kveld,men vet ikke hva jeg skal si.Gråter bare jeg tenker på det. har vært igjenom det der og du har en tøff tid framfor deg. Hvis du er veldig bekymret for hiv . men du sa det var en stund siden..så da går det kanskje ikke. Jeg begynte på hivforebyggende medikamenter med det samme. Heldigvis gik alt bra da. Og det høres helt for jævlig ut og du kan sikkert identifisere den fyren her og politiet kan finne han. Her bør du absolutt annmelde. Dessuten er det jo ikke sikkert sykehuset trodde på deg når du sa det var frivillig. Er så forferdelig at noen må gjenomgå så mye som deg. Synes liksom du har hatt nok motgang. sjansen for smitte er forøvrig veldig liten. Er jo ikke mange som har hiv i norge. men du burde ringe hun på dixi i oslo , herdis tror jeg hun heter . hun er vanvittig flink. Jeg har kommet meg greit nå. Men har måttet gråte på manges skulde og snakke med mange om alle de fæle detaljene og skammen og alt som følger med. Mareritt har jeg også slitt med. I dag synes jeg faktisk at ting går greit. du har sikkert hørt om post traumatisk stress disorder som man kan få når man opplever fæle ting. Håper du greier å snakke med de der du er innlagt og sånn. føler virkelig med deg. Men er ikke noe jeg kan si , det er grusomt vondt og det tar tid å kjempe seg igjenom det. *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221915-finnes-dixi-i-troms%C3%B8hvor-henvender-man-seg-etter-en-voldtekt/#findComment-1658015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Dette var trist å lese... Håper du har fått ringt moren din, og er sikker på at hun tok godt i mot det du hadde å fortelle. Når det gjelder dette med å anmelde eller ikke - så synes jeg du skal kjenne etter hva som vil gavne deg selv og din videre utvikling mest. Vil det hjelpe deg noe med en anmeldelse? Ønsker du å bruke tid og energi på avhør og venting mm mht hvorvidt det blir rettsak eller ikke, osv. osv. Noen trenger å anmelde for å klare å komme seg videre - for andre kan det motsatte være tilfellet. Snakk med psykologen din og prøv å legg en plan for hvordan komme deg videre igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221915-finnes-dixi-i-troms%C3%B8hvor-henvender-man-seg-etter-en-voldtekt/#findComment-1658194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 dette var utrolig utrolig vondt å høre, dette var ikke det du trengte jeg har det dårlig selv nå, og jeg tror ikke akkurat at du har det noe bedre, men som du sier, vi kommer oss gjennom dette, begge to, vi er supersterke, det vet du Storgigasuperklem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221915-finnes-dixi-i-troms%C3%B8hvor-henvender-man-seg-etter-en-voldtekt/#findComment-1658555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
firebird1365380441 Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 dette var utrolig utrolig vondt å høre, dette var ikke det du trengte jeg har det dårlig selv nå, og jeg tror ikke akkurat at du har det noe bedre, men som du sier, vi kommer oss gjennom dette, begge to, vi er supersterke, det vet du Storgigasuperklem Tusen takk vennen! Håper det går bedre med deg også... Gla i deg *Klemmer* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221915-finnes-dixi-i-troms%C3%B8hvor-henvender-man-seg-etter-en-voldtekt/#findComment-1658747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Hvordan går det med deg nå firebird... Har du fått hjelp..? Hvor er du i "landskapet"? varm klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221915-finnes-dixi-i-troms%C3%B8hvor-henvender-man-seg-etter-en-voldtekt/#findComment-1672446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
firebird1365380441 Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Hvordan går det med deg nå firebird... Har du fått hjelp..? Hvor er du i "landskapet"? varm klem Joa...er i landskapet,men dessverre på psykehus nå...som en følge av det jeg har skrevet om her denne gangen.Er langt nede,men skal få ECT nå.Er veldig glad for det,har jo god erfaring med ect fra før... Har hatt det svært tøft den siste uka,ting har skjedd,for å si det sånn.Har gjort det folk kaller "noe dumt".Men greide meg. Får veldig gos støtte fra familie og venner og de her på psykehuset er fantastiske nå....Så det går nok bra den her gangen også.Er nok en stayer....er mange av dem her,heldigvis...da greier en å beholde litt av fornuften selv.Godt å høre fra deg igjen,Thinkerbell! Hvordan har du det???? *klem hvis du vil ha* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221915-finnes-dixi-i-troms%C3%B8hvor-henvender-man-seg-etter-en-voldtekt/#findComment-1678447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Joa...er i landskapet,men dessverre på psykehus nå...som en følge av det jeg har skrevet om her denne gangen.Er langt nede,men skal få ECT nå.Er veldig glad for det,har jo god erfaring med ect fra før... Har hatt det svært tøft den siste uka,ting har skjedd,for å si det sånn.Har gjort det folk kaller "noe dumt".Men greide meg. Får veldig gos støtte fra familie og venner og de her på psykehuset er fantastiske nå....Så det går nok bra den her gangen også.Er nok en stayer....er mange av dem her,heldigvis...da greier en å beholde litt av fornuften selv.Godt å høre fra deg igjen,Thinkerbell! Hvordan har du det???? *klem hvis du vil ha* jeg vil gjerne ha klem! :-) Selvsagt er du en stayer firebird, ingen av oss "her inne" har noensinne vært i tvil om det. Jeg håper du bevarer både vett og galskap, det er en sunn kombinasjon av de to du har. Godt å høre at du får hjelp, -jeg håper bare du er blitt flinkere til å ta imot også. At du gjorde "ting" er forstålig slik situasjonen er men forsøk nå å -bruke- personalet. De er der for deg vet du... kanskje,forhåpentligvis, er noen av dem sånn noenlunde normale :-) Ønsker deg en så god kveld som det er mulig å ha på en avdeling.. Take care! *god klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221915-finnes-dixi-i-troms%C3%B8hvor-henvender-man-seg-etter-en-voldtekt/#findComment-1678982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.