undrende06 Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hei. Jeg hadde for 5 mnd siden ubesk. samleie med kvinne fra vest-afrika. Ingen intim kontakt etter det. Jeg ble testet etter 3 mnd for Hiv1 og 2, HBV, HCV, Clamydia, Gonore og Syfilis. Hun tok de samme testene.(også etter 3 mnd) Alle prøvene var negative. Likevel har jeg plager som har kommet snikende og vært tiltagende i flere måneder. Disse er som følger: Gnagende, skjærende smerte under høyre arcus som stråler ut i ryggen, nattesvette, kronisk diare, utbrudd av kløende, rare, kviseliknende utslett i ansiktet, hudkløe i beina, leddsmerter og ømhet under aksiller og bak kjeven, munnsår, metallsmak i munnen, suselyd i hodet, samt rød/hvit-flekkede håndflater. Lever- og blodstatus har vært normale, likeså CRP og SR. Min fastlege har avfeid plagene som psykisk betinget. Mitt spørsmål er: Kan det være en infeksjon som ikke nødvendigvis har slått ut på testene. Noen vest-afrikansk/tropisk bakterie eller virus? Finnes det noen ytterligere prøver jeg kan ta for å ta rede på dette? Kan psykiske plager virkelig gi slike symptomer? De føles iallefall veldig reelle for meg. Hemmer meg enormt. Hilsen frustrert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221970-overf%C3%B8rbar-kronisk-infeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg kan selvfølgelig ikke utelukke at din fastlege har rett. Psykiske problemer kan ha de utroligste utslag som ganske håndfaste plager. Men jeg ville i utganspunktet akseptere at du har disse plagene og at det finnes noe mer konkete årsaker til disse. Jeg synes egentlig at det er vanskelig å finne en felles nevner for alle dine mangfoldige plager. Dette kan i alle fall til en viss grad peke i retning av at det er noe psykologisk med i bildet, selv om det finnes andre mulige forklaringer. Takket være alle negative tester, tatt i riktig tid kan du ganske sikkert se bort ifra disse infeksjoner. Du skriver at du har hatt sexkontakt med en vestafrikansk kvinne, men du skriver intet om du har vært i Vest-Afrika. Hvis det er tilfelle kan det tenkes at du har plukket opp noen parasitter der. Allergi er også en mulighet å tenke på. En mulig indikasjon kunne du få ved å undersøke IgE, som er ofte forhøyet ved parasittinfeksjoner eller allergiske sykdommer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/221970-overf%C3%B8rbar-kronisk-infeksjon/#findComment-1659284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.