Gå til innhold

orker ikke dette stort lenger

Anbefalte innlegg

Gjest Fillipa

sliter med hodepine med til tider voldsomme smerter, er i dager sengeliggende. Tar paralgin forte, som det ikke alltid er hjelp i. Har vært hos allmenlege, som sier at det ikke er noe galt, og at dette ikke er feks, migrene. (er undersøkt for normale reflekser, er ikke nummen i ben, armer o.l. Normalt blodtrykk.) Det er jo ikke lett å bare slå seg til ro at man skal leve med en slike hodepine som er så ille at tårene triller av smerter og som til de grader går ut over livskvaliteten min.

Er det virkelig ikke noe å gjøre? Annet enn å lide seg gjennom dette dag etter dag, dette har nå vart i fire uker i strekk.(Har hatt samme problemet for ca et år siden)

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22211-orker-ikke-dette-stort-lenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære Filipa !

Er dette noe som varer noen uker, så er borte i mange måneder, og så kommer tilbake igjen for å vare i uker ?? Paralgin forte er i alle fall en dårlig ide med så langvarige plager - på sikt kan det opprettholde smertene lenger enn de ellers ville ha vart.

Gjest Fillipa

Kjære Filipa !

Er dette noe som varer noen uker, så er borte i mange måneder, og så kommer tilbake igjen for å vare i uker ?? Paralgin forte er i alle fall en dårlig ide med så langvarige plager - på sikt kan det opprettholde smertene lenger enn de ellers ville ha vart.

Takk for svar og råd.

Denne hodepinen kan være vekke i lange perioder ja. Får så komme spontant med full styrke, og vare i flere uker, med noen lettere dager innemellom.

• 2 uker senere...

hei Fillipa, jeg er en mann på 27 år som har vært plaget med hodepine siden jeg var 18 år, det begynner med svak smerte i nakken på venstre side og etterfulgt av rennende nese på venstre side og deretter smerte! (milt sagt) i venstre hodehalvdel og det kan virke som at halve hodet er hovent og ømt, dette har jeg fådt konstatert er noe som kalles klusterhodepine og får medisin som heter imigran i form av sprøyte/injeksjon som virker svært godt, fikk først tabeletter men som virker for tregt at det nesten ikke var noe virkning, hvist dine symtomer ligner mine så bør du kontakte en lege i bodø nss ved navn rolf salvesen som skall være eneste spesialist på denne type hodepine. håper jeg kunne være til hjelp

Gjest Fillipa

hei Fillipa, jeg er en mann på 27 år som har vært plaget med hodepine siden jeg var 18 år, det begynner med svak smerte i nakken på venstre side og etterfulgt av rennende nese på venstre side og deretter smerte! (milt sagt) i venstre hodehalvdel og det kan virke som at halve hodet er hovent og ømt, dette har jeg fådt konstatert er noe som kalles klusterhodepine og får medisin som heter imigran i form av sprøyte/injeksjon som virker svært godt, fikk først tabeletter men som virker for tregt at det nesten ikke var noe virkning, hvist dine symtomer ligner mine så bør du kontakte en lege i bodø nss ved navn rolf salvesen som skall være eneste spesialist på denne type hodepine. håper jeg kunne være til hjelp

Tusen takk for svar jevelier!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...