Gå til innhold

Acne vulgaris,løsning?

Anbefalte innlegg

Leger uten genser.

Hei.

Jeg er en gutt på 20 år, som plages veldig med store "underjordiske" kviser, noen av disse utvikler seg til normale kviser, som det kommer veldig mye gugge ut av, mens andre trekker seg tilbake..

Har forsøkt det meste av renseprodukter, salver, geleer også videre, uten noe spesielt hell.

Bor i en liten bygd, hvor legene må ha blitt ansatt på grunnlag av hvem de kjenner og er gift med. Får høre at "De reseptfrie fungerer helt fint"..

NEI, de gjør ikke det.

Noen som har en idè om hvor jeg skal henvende meg?

På forhånd takk.

-plaget

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222204-acne-vulgarisl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leger uten genser.

Tetracyclin gis mot slike plager, og det funker. Dette er reseptbelagt antibiotika. KREV å få resept på dette av fastlegen, evt. henvisning til hudspesialist.

Tetracyclin sier du. Skal prøve å få ordnet i stand noe med det.

Er veldig plagsomt med "gigantkviser" som rettogslett gjør at ansiktet ikke bare ser helt lemlestet ut, men også gir store hevelser, arr, og blåmerker..

Hva med roaccutan? Mener å ha hørt at det skal hjelpe veldig på?

På forhånd takk :)

Gjest Duber

Tetracyclin sier du. Skal prøve å få ordnet i stand noe med det.

Er veldig plagsomt med "gigantkviser" som rettogslett gjør at ansiktet ikke bare ser helt lemlestet ut, men også gir store hevelser, arr, og blåmerker..

Hva med roaccutan? Mener å ha hørt at det skal hjelpe veldig på?

På forhånd takk :)

Det anbefales at man starter med tetracyclin fordi roaccutan gir så mange flere bivirkninger. Men roaccutan er det som virker best. Du kan lese litt om det her:

http://www.helsenett.no/Hud/Hud/Roaccutan-reg-

Leger uten genser.

Det anbefales at man starter med tetracyclin fordi roaccutan gir så mange flere bivirkninger. Men roaccutan er det som virker best. Du kan lese litt om det her:

http://www.helsenett.no/Hud/Hud/Roaccutan-reg-

Aye ok! Takker for veldig raske svar, skal henvende meg til fastlegen min, får håpe de ikke har utnevnt en NY igjen.. velvel.

Takk igjen, skal nok få fortalt hvordan det gikk.

Gjest Duber

Aye ok! Takker for veldig raske svar, skal henvende meg til fastlegen min, får håpe de ikke har utnevnt en NY igjen.. velvel.

Takk igjen, skal nok få fortalt hvordan det gikk.

Hvis fastlegen ikke vil hjelpe deg (selv om du faktisk har krav på det), er det jo andre plasser du kan henvende deg.

Lykke til! :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...