Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei! min kjæreste har nå et utbrudd av kjønnsvorter. får det ikke bekreftet hos lege før på mandag. han har hatt disse små vortene en gang før, før vi ble sammen. dvs at han har viruset i seg, og jeg kan ha blitt smittet uten å ha hatt utbrudd. det jeg lurer på om noen vet, er om sjansen for at jeg får utbrudd øker for hver gang vi har sex? og er sjansen for at jeg skal få utbrudd like stor selv om han ikke har utbrudd? håper noen kan svare på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222445-kj%C3%B8nnsvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thekla84

Du kan ikke bli mer smittet enn du allerede er. Om han behandler seg for kjønnsvorter så har dere begge garantert viruset i kroppen begge to. Mellom 5000 og 10000 unge menn og kvinner i norge blir smittet hvert år, bare 10% utvikler kjønnsvorter, så det er ikke sikkert du får vorter engang. Men etetr noen år vil kroppen aller mest sannsynlig bli immun mot viruset, og vortene vil slutte å komme. Så du trenger ikke oppsøke lege med mindre du får kjønnsvorter som du synes er plagsomme. De er ikke farlige, kan bare være litt fæle. kondylomer er den mest utbredte kjønnssykdommen i norge faktisk :)

Jeg anbefaler heller at du tar situasjonen med ro. Skulle de oppstå om noen mnd'er eller år, kan du få resept på noe som heter "condyline" som er et vortemiddel. Hvis du syns det er ubehagelig å bruke, kan sykehuset fjerne dette kirurgisk. så ikke fortvil :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222445-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-1664674
Del på andre sider

Gjest bruker_ikke_nicket_mitt_her

Du kan ikke bli mer smittet enn du allerede er. Om han behandler seg for kjønnsvorter så har dere begge garantert viruset i kroppen begge to. Mellom 5000 og 10000 unge menn og kvinner i norge blir smittet hvert år, bare 10% utvikler kjønnsvorter, så det er ikke sikkert du får vorter engang. Men etetr noen år vil kroppen aller mest sannsynlig bli immun mot viruset, og vortene vil slutte å komme. Så du trenger ikke oppsøke lege med mindre du får kjønnsvorter som du synes er plagsomme. De er ikke farlige, kan bare være litt fæle. kondylomer er den mest utbredte kjønnssykdommen i norge faktisk :)

Jeg anbefaler heller at du tar situasjonen med ro. Skulle de oppstå om noen mnd'er eller år, kan du få resept på noe som heter "condyline" som er et vortemiddel. Hvis du syns det er ubehagelig å bruke, kan sykehuset fjerne dette kirurgisk. så ikke fortvil :)

tro meg , jeg har fått fjernet dette kirurgisk , og jeg hadde enorme smerter i over en måned etterpå. Var umulig å gå på toalettet omtrent uten å lire fra seg enorme smertehyl.

Anbefaler enten å vente til det går over av seg selv , eller bruke aldarakrem , eller bruke condyline eller hva det heter

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222445-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-1664678
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...