stone65 Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hei, Jeg har hatt ulserøs kolikk i 15 år som har gått opp og ned, I vår sluttet jeg og røke, og da blusset tarmen opp igjen,og dermed begynte jeg og røke igjen. Etter en stund fikk vi kontroll på tarmen, men fikk problemer med ledd og muskel smerter i hele kroppen. fikk medesiner for ledd (Voltaren) som hjelper, men er slapp og små verk i muskler, tåler ikke mye. Har dette noe med min tarm og gjøre? har godt lei av og være slik. Går på jobb som vanligt, men er veldig slitsomt. sammler krefter til neste dag. Er det noe behanlings metode for dette, går på trim, men det kjennes ikke bra ut etter på. Stone65 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222505-ulser%C3%B8s-kolikk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Siden du har hatt oppbluss av tarmsykdommen, synes jeg det må sjekkes at du ikke har pådratt deg noen vitaminmangler eller saltforstyrrelser. Dette bør kunne sjekkes med blodprøver. uansett synes jeg kanskje du bør ha tilskudd av multivitamin-tabletter, og en god dose omega-3 fast. Det kan være sammenheng mellom tarmsykdommer og enkelte gikt-sykdommer. kanskje bør du få henvisning til en reumatolog. Blodprøver på reumatisme og kroniske infeksjoner bør også taes. Det er kjent at nikotin stimulerer tarm-aktiviteten, kanskje er dette heldig for deg. men kanskje kunne du pøve nikotin i ren form; plster eller tyggegummi. da sparer du kroppen for en mengde gift-stoffer, og du sparer lungene. Stress vil forværre både tarmsykdom og muskel/ledd-smerter, kanskje bør du en periode ha en deltids-sykmelding, så du ikke blir FOR sliten og utbrent. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222505-ulser%C3%B8s-kolikk/#findComment-1666547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.