juliene Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg er ei kvinne på 45år. Har i mange år hatt kroniske smerter og stivhet i kroppen,særlig i nakken/skuldrer. Er 50% ufør. Men jeg føler at jeg har levd et godt liv sjøl om jeg har disse plagene. Jeg har et usedvanlig godt humør, ei positiv innstilling til livet og trener regelmessig. Har tidligere slitt med angst, men har jobba meg gjennom dette og vært angstfri i 15år. Har i disse årene foretatt store endringer i livet, som jeg er svært fornøyd med. Har nylig gifta meg og syns jeg har fått et svært godt liv nå. Så kommer plagene. To dager etter bryllupet, en akutt stivhet i nakken,svimmel,sterke smerter i musklene, nummen i kroppen, hovne fingerledd, elveblest,blod i urin, smerter i underliv/blæra, uregelmessig blødninger i underliv, bølger av hetetokter og tårene renner flere ganger om dagen. I tillegg, angst. Må også nevne at min eldste datter er flytta ut av huset og jeg kjenner en stor sorg. Fra å leve et godt og tilnærma lykkelig liv, er på kort tid hverdagen min blitt nesten uutholdelig. Dette var kankje mye, men tror du at det finnes en sammenhenge i disse plagene?Juliene 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222531-smerter-og-stivhet-i-kroppen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Synes du skal kontakte fastlegen din for en generell helsesjekk. Ta med urinprøve. bestill underlivssjekk, og be om at det taes blodprøver med tanke på overgangsalder. Disse blodprøvene er lettest å tolke om du tar de på dag 20 i mens-syklus ( dag 1 er da mensen starter). Mye av plagene dine KAN skyldes klimakteriet, da kan mye rette seg om du får østrogen-tilskudd. så blir du sikker VELDIG redd for at angstplager skal komme tilbake. Så er det kanskje litt vanskelig for deg å skjønne at plagene kommer nå når du er nygift. Mye i livet ditt har endret seg på kort tid. kanskje kan du ha nytte av å snakke med en psykolog. At voksne barn flytter betyr jo ikke at du mister dem, men at de har blitt selvstendige, noe foreldre bør glede seg over. Du har klart deg gjennom tunge periode før, så du har jo evner til å klare det påny. men synes du skal starte med en tur til fastlegen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222531-smerter-og-stivhet-i-kroppen/#findComment-1666565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.