Gjest Småsliten Skrevet 16. mars 2001 Del Skrevet 16. mars 2001 Hei, Jeg gjennongått to interferonbehandliger, den siste med ribavarin i kombinasjon. Er blitt virusfri og har testet negativt i 3 år. Er jeg egentlig kurert. Hvordan bør jeg oppføre meg m.h.p sex og alkohol. Har endel plager i kroppen som vondt i leverområdet, leddsmerter,hodepine, søvnproblemer,lett depresjon og slitenhet. Disse tingene ble forsterket under behanlingen og henger i ennå. Vil jeg bli helt bra igjen og vil min fibrose på 2 i skala gå ned til null nå som infeksjonen er fjernet fra leveren? Alle blodprøver viser normale verdier, også de som omfatter skjoldbruskkjertelen. Er det noen andre der ute som har har suksesshistorier etter interferonbehandling. Takk for evt svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22254-hepatitt-c-kur-og-ettervirkninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 20. mars 2001 Del Skrevet 20. mars 2001 Kjære småsliten, Jeg antar at både interferon behandlingen og kontrollen ble utført hos en indremedisiner som kan sine saker. Vellykket behandling av hepatitt C med interferon er på langt nær 100% suksessfult. Det høres som du tilhører mindretallet hvor du har fått en varig effekt, og at virus er borte. For å kunne si noe helt sikert bør jeg nok vite noe mer om hva slags undersøkelse® som var negative, og resultatene av dem. Hvis virus ikke kan påvises i tre år er det et meget godt tegn. Det er ikke utenkelig at det er andre årsaker til at du er dine plager enn din gamle hepatitt. Når det gjelder sex og alkohol, avhenger det av andre resultater også. Hvis leverfunksjonen er helt normal skulle ikke være nødvendig med sterke restriksjoner på alkoholen. Hepatitt C kan overføres ved sex, men veldig mye mindre effektivt enn hepatitt B eller HIV. Hvis du er dokumentert virusfri skulle denne faren være borte. Når det gjelder din levertilstand, dvs. fibrose, så antar jeg at det er sjanse til bedring, men det bør du spøre din indremedisiner om som har gjennomført behandlingen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22254-hepatitt-c-kur-og-ettervirkninger/#findComment-96167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Småsliten Skrevet 21. mars 2001 Del Skrevet 21. mars 2001 Kjære småsliten, Jeg antar at både interferon behandlingen og kontrollen ble utført hos en indremedisiner som kan sine saker. Vellykket behandling av hepatitt C med interferon er på langt nær 100% suksessfult. Det høres som du tilhører mindretallet hvor du har fått en varig effekt, og at virus er borte. For å kunne si noe helt sikert bør jeg nok vite noe mer om hva slags undersøkelse® som var negative, og resultatene av dem. Hvis virus ikke kan påvises i tre år er det et meget godt tegn. Det er ikke utenkelig at det er andre årsaker til at du er dine plager enn din gamle hepatitt. Når det gjelder sex og alkohol, avhenger det av andre resultater også. Hvis leverfunksjonen er helt normal skulle ikke være nødvendig med sterke restriksjoner på alkoholen. Hepatitt C kan overføres ved sex, men veldig mye mindre effektivt enn hepatitt B eller HIV. Hvis du er dokumentert virusfri skulle denne faren være borte. Når det gjelder din levertilstand, dvs. fibrose, så antar jeg at det er sjanse til bedring, men det bør du spøre din indremedisiner om som har gjennomført behandlingen. Vennlig hilsen Hei, Takk for svarene. Når det gjelder prøver så har jeg vel testet på det som er mulig, men de viktigste er selvsagt ASAT, ALAT, S-GT, PCR-RT etter virus, bilubrin,antistoffer, Waaler, RA, alt som ellers har med revmatisme, hvite og røde blodlegmer osv osv. Husker ikke alt, men alle er i orden.Min indremedisiner mener mye kan være stressrelatert. Han sier at andre i samme situasjon er blitt mer eller mindre sitt" gamle jeg ". Fra litteraturen ser jeg at man begynner å få beviser for at fibrosen delvis forsvinner og leveren regenereres. Noe av problemet med denne sykdomen er jo at den er relativt ny siden diagnose og behandling først har vært mulig å gi etter 1989. Siden Norge er et lite land tror jeg bare ca 1000 personer har fått denne behandlingen så langt. Har du ytterligere kommentarer er det fint: 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22254-hepatitt-c-kur-og-ettervirkninger/#findComment-96730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Hei, Takk for svarene. Når det gjelder prøver så har jeg vel testet på det som er mulig, men de viktigste er selvsagt ASAT, ALAT, S-GT, PCR-RT etter virus, bilubrin,antistoffer, Waaler, RA, alt som ellers har med revmatisme, hvite og røde blodlegmer osv osv. Husker ikke alt, men alle er i orden.Min indremedisiner mener mye kan være stressrelatert. Han sier at andre i samme situasjon er blitt mer eller mindre sitt" gamle jeg ". Fra litteraturen ser jeg at man begynner å få beviser for at fibrosen delvis forsvinner og leveren regenereres. Noe av problemet med denne sykdomen er jo at den er relativt ny siden diagnose og behandling først har vært mulig å gi etter 1989. Siden Norge er et lite land tror jeg bare ca 1000 personer har fått denne behandlingen så langt. Har du ytterligere kommentarer er det fint: Jeg synes du vet svært meget om hepatitt C, og det er lite jeg kan tilføye. Det virker som alle dine prøver er normale. Jeg er fortsatt i tvil at din nåværende tilstand har noe med den gjennomgåtte hepatitten å gjøre, men sikker er jeg ikke. Som du sier er det absolutt sjanse til at din fibrose kan gå tilbake. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22254-hepatitt-c-kur-og-ettervirkninger/#findComment-97181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småsliten 2006 Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Jeg synes du vet svært meget om hepatitt C, og det er lite jeg kan tilføye. Det virker som alle dine prøver er normale. Jeg er fortsatt i tvil at din nåværende tilstand har noe med den gjennomgåtte hepatitten å gjøre, men sikker er jeg ikke. Som du sier er det absolutt sjanse til at din fibrose kan gå tilbake. Lykke til Ser det er lenge siden innlegget er lagt inn, men vil allikevel kommentere det med noen ord. Jeg har akkurat gjennomgått en tilsvarende kur og har de samme plagene som småsliten 2001 beskrev. Er det noe jeg må leve med, eller vil det bedre seg? Kan hende noen vet mer om interferonbehandling nå. Er takknemmlig for alle svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22254-hepatitt-c-kur-og-ettervirkninger/#findComment-1694339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.