Gjest Bekymret mummy Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Sønnen vår er hyperallergisk mot peanøtter og foreldrene i barnehagen der han går har blitt bedt om å ikke bruke peanøttsmør på brødskivene til barna. De har fått med seg lapp hjem om saken, og blitt opplyst om det i foreldremøte. Ingen protesterte. Likevel opplever vi at en av ungene stadig har peanøttsmør på maten. Vi er litt usikre på hvordan vi skal takle dette, for vi kan jo ikke direkte nekte noen dette. Sønnen vår er er 5 år og fullt klar over hva han ikke må spise, men det er rart med unger. Kan jo ikke stole 100% på dem. Hva ville dere gjort? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222546-allergi-og-barnehage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yljali Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Huffda! Ta det opp med barnehagen. Så kan de sørge for å ta det opp direkte med de det angår. Helst med begge foreldrene. Dessverre er det stadig noen som tror at ting man blir enige om i fhd til barnehagen bare angår alle andre. Og så er det noen som bare glemmer seg. Kanskje lurt å understreke at bhg tar det opp på en diskret måte slik at ikke alle barna får vite at de får ikke spise peanøttsmør fordi "Petter" kan bli syk. Litt for mye personfokus for et lite barn. Har dessverre opplevd at en gutt i barnehagen vår ble den personifiserte årsaken til at andre unger ikke fikk ha med appelsin. Lykke til, da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222546-allergi-og-barnehage/#findComment-1665321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ok-kjerring Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hei. Jeg hadde virkelig tatt det opp med personalet i barnehagen.De er der fordi de skal passe på alle ungene.Også din. Du skal kunne føle deg trygg når du går der ifra om morgenen. For øyeblikket har jeg en gutt som går i barnehagen og han har blant annet melkeallergi. For noen år siden hadde jeg ei jente som gikk der og ho hadde en del allergier. Da hadde ikkje personalet der så mye peiling på dette med alergier og hvor lite som egentlig skulle til før vår datter reagerte. Jeg snakket med helsesøster og lege om dette og det vart da en dialog mellom personalet og helsesøster om opplæring om allergier av forskjellige slag. I barnehagen i dag tenker jeg ikkje mykje over om dei har mat til han når de skal kose seg eller ha varmt maltid. Er dei det minste i tvil så ringer dei. Ellers så lager dei stort sett mat som han også kan ete. En ting vet jeg .Det hjelper å si ifra. Forlang det beste for ungen deres. Dere har rett til det.. PS. Håper det ordner seg. Snakk gjerne med barnepoliklinikken også. Der har de folk som kan komme på møter og ta opp problemet deres. Kanskje det hjelper at fagfolk sier ifra..?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222546-allergi-og-barnehage/#findComment-1667487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.