Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nå i en 5 måneders tid følt på at det er noe fremmed under nederste høyre ribben. Det gjorde at jeg for seks uker siden oppsøkte lege. Jeg ble sendt på ultralydundersøkelse, hvor det ble påvist forstørret lever. De påfølgende blodprøvene påviste at jeg har hatt CMV-virus. Min allmenne helsetilstand er svært laber. Søvnighet og dårlig konsentrasjon gjør at jeg fungerer svært dårlig på jobb. Blir fort sliten. I tillegg har ubehaget i magen gått over i smerter. Har også til tider svært løs mage, mens andre ganger noe mer som forstoppelse. Det som gjør meg svært usikker i denne saken er hvor lenge jeg bør vente før jeg på nytt oppsøker lege. Situasjonen plager meg, og jeg er ikke trygg på at det ikke er noe mer alvorlig som feiler meg. Spesielt fordi jeg føler at situasjonen forverrer seg uke for uke med større smerter i mageregionen. Samtidig så har jeg problemer med å utrykke meg overfor legen, da jeg hele tiden føler at jeg sitter og syter meg. Lettere å skrive noen ord.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222629-cmv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg synes at du bør oppsøke lege igjen, jo før jo bedre. I alle fall etter det du beskriver har ikke de funnet oen som helst forklaring på dine plager. Forstørret lever kan man få av en rekke forskjellige ting. CMV infeksjon kan riktig nok forårsake det, men jeg ville tro at det er ganske mange andre årsaker jeg ville undersøke først. Nå vet jeg ikke hva du er blitt undersøkt for, fordi du nevner bare ultralyd og at CMV var positiv. CMV er en meget fjern mulighet etter min oppfattning. Det er et virus som de fleste av oss er infisert av en eller annen gang i løpet av vårt liv og det er ytterst få som får sykdom av det, med mindre det er noe spesielt som feiler med immunsystemet, Det skriver du ingenting om. Hva med hepatitter, galleblære, andre leversykdommer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222629-cmv/#findComment-1669597
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...