Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 21, stort sett sunn og frisk, røyker ikke.

Jeg har i det siste opplevd at jeg blør når jeg har avføring. Noen ganger mer enn andre, og det går litt i perioder. Dette uroer meg veldig, men jeg er uhyre sjenert og vegrer meg for å gå til legen med dette. Blodet er friskt og kommer bare i forbindelse med avføring. Ikke diare vel og merke. Det kan i tilfeller være ganske mye og gjør meg da veldig redd. Har ikke hatt store smerter i forbindelse med dette, men har opplevd kløe. Bør jeg uroe meg for endetarmskreft?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22263-bl%C3%B8dning-ved-toalettbes%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Sheri

Du bør normalt sett ikke uroe deg for endetarmskreft. Høyst trolig har du mindre sprekkdannelser i endetarmsåpningen som gir friskt blod når avføringen passerer. Mindre hemorroider kan også gi slike symptomer. Det kan også være litt eksem og medfølgende kløe. I første omgang kan du forsøke reseptfrie salver feks Alcos- anal eller Scheriproct.

Hvis dette ikke hjelper bør du oppsøke lege for en mer fullstendig undersøkelse!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...