Gå til innhold

gravid og synfase? Moen.


guro

Anbefalte innlegg

Når man utsetter mensen vha p-piller - tar det da lenger tid før den kommer (når man er ferdig med brettet, skulle hatt mensen på fredag?) Jeg har utsatt mensen to ganger i sommer pga av ferier (har hatt en menstruasjon mellom), kan dette påvirke tidspunktet? å ta en graviditetstest nå har vel ikke så mye for seg, siden p-pillen lurer kroppen til å tro at den er gravid, men når jeg er ferdig med dette brettet (begynte på nytt brett i dag....) - kan jeg da ta en test den uken jeg ikke tar piller? det sikreste er vel en lege... men det er litt skummelt!

dette ble vel noe rotete, men jeg håper du kan svare meg. lurer på om jeg er gravid eller ikke...

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mette H Moen, gynekolog

Det skulle ikke bety noe at du har utsatt mensen. Hvis man ikke får mensen på de pillefri dager, bør man ta en graviditetstest. Den vil gi utslag selvom man tar p-piller. Er testen negativ, fortsetter du på neste brett som planlagt. Noen ganger stopper mensen opp på p-piller, men det betyr ikke noe.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...