Nygjerrige Lise Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Hei Er en jente på 20 år, og blir alltid svimmel og litt kvalm før menstruasjonstiden og en uke etterpå. Dette begynte etter jeg hadde besvimt en dag (ca. et halvt år siden). Den dagen var første dag i den måneden av menstruasjonstiden, så gikk ut ifra at det skyldtes at hodet fikk for lite blod. Har alltid hatt det slik at jeg blir dårlig av å stå rett opp og ned når det er første dag i mensperioden. Etter denne hendelsen har jeg merket svimmelhet sånn innimellom, men holder mest på en ukes tid etter menstruasjonen. Jeg blir også fort trøtt eller litt kvalm når jeg trener, og blir ekstra svimmel eller tung i hodet når jeg har sovet for mye. Det hjelper ofte å være ute i frisk luft, men det er likevel plagsomt og jeg føler veldig angst for at det er noe fryktelig gale. Har vært hos en lege, men han mente det bare var stress, at jeg skulle ta det rolig noen dager. Alikevel tok jeg blodprøver og der var både blodprosent og blodsukkeret helt i orden. Siden dette var i orden følte jeg en viss lettelse, men føler likevel at det er noe gale. Lurte litt på om det hadde noe med for lite jern i blodet? Hvis ikke det er det blir jeg litt redd, for jeg har lest om kreft på nettsiden til kreftforeningen og føler jeg har noen av symptomene til flere av krefttypene..bl.a hudkreft, fordi jeg har et merke på ryggen som kan være en føflekk men det ligner også på et lite fødselsmerke, men husker ikke hvor lenge jeg har hatt det.. Håper noen kan hjelpe meg å finne ut av dette, så jeg slipper å ha sånn angst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/222712-svimmelhet-rundt-mensperioden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.