Gå til innhold

HJERTEPROBLEMER ETTER NARKOSE?

Anbefalte innlegg

ALLTID ET SVAR?

Hei,

Jeg er en bekymret ektemann som nettopp har fått vite at min kone har fått et hjerte-anfall.

Hun er pt i sitt hjemland Russland på ferie og får nødvendig hjelp der.

Ifølge legene kan dette skyldes at hun for ca 5 uker siden fikk narkose etter et lite inngrep som følge av en spontan-abbort. Hun klager ellers på hodesmerte etter narkosen.

Spørsmålet er om dette er normale bivirkninger etter narkose.

Kan dette påvirke hjerte?

Og hvis så, er dette av forbigående art?

Hvilke forholdsregler må taes?

Om er det andre forklaringer?

Jeg har sikkert tusen spørsmal til.

Men i første omgang stopper jeg der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222761-hjerteproblemer-etter-narkose/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til -Alltid et svar ?

I forbindelse med aborter (spontane eller ikke) vil kvinner være utsatt for mulige komplikasjoner, selv om det i våre dager ikke forkommer så hyppig. En av de mer alvorlige er bl.a. det som kales lunge-emboli (blodpropp til lungekretsløpet), som regel utgående fra bekkenet. Det har neppe noe direkte med selve narkosen å gjøre, forutsatt at narkosen var av moderne art og uten komplikasjoner under selve prosedyren.

Uten å ha kunnskap om hvilken type hjerte-episode dette har dreiet seg om er det ikke mulig å ha noen fundert mening om hvilke følger det kan ha. Forsøk å få greie på hva som egentlig er diagnosen, så kan vi komme tilbake til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...