Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For to år siden stakk babyen min fingeren sinn inn i øyet mitt, og neglen må ha skadet øyet, for det gjorde vondt lenge etterpå. Siden ble det gradvis bedre, men jeg får alltid vondt når jeg gnir meg i det øyet.

Under forrige graviditet ble jeg plaget i løpet av natten - øyet var tørt og det gjorde vondt. Nå et halvt år etter graviditeten er det fortsatt til tider plagsomt, og i dag våknet jeg med et øye som kjennes ut som sandpapir. Vanligvis går det over når jeg står opp, men i dag gjør det ikke det.

Hva kan jeg gjøre med dette, og kan det utvikle seg til å bli en alvorlig skade? Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222845-vondt-og-t%C3%B8rt-%C3%B8ye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Muligens har du fått et lite arrvev på hornhinnen. Dette blir værre ved lite tårevæske. Du kan kjøpe kunstig tårevæske på apoeket, og dryppe om kvelden, eller utover dagen. Dersom du får pussdannelse bør du kontakte lege for en sjekk, kanskje må du ha antibiotika-holdige øyedråper. Siden du har hatt plager såpass lenge, kan du be fastlegen om en henvisning til øyelege. Denne vil kunne undersøke om skaden har noe med plagene å gjøre, eller om årsaken er nedatt tåreproduksjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...