Gjest Elena Skrevet 16. mars 2001 Del Skrevet 16. mars 2001 Jeg er innvandrer som kom til Norge for snart 1,5 år siden. For 1 år siden fikk jeg smerter i underlivet (begge sider foran, den ene siden kraftigere) og brystene. Legen mente det var anspenthet og helt ufarlig. Tidligere har jeg aldri hatt noe liknende. Smertene har tiltatt. Undersøkelse hos gynekolog har ikke avslørt noe unormalt. For en stund tilbake fikk jeg kraftige endetarmsblødninger. Det kommer store mengder slimete blod ut (ca 0,5 - 1 dl). Jeg gikk til legen som ikke engang ville undersøke meg. Det skulle visstnok helt garantert være hemorider. Fikk et smertestillende middel kalt Scheriproct. Dette hjelper mot smerte ved bruk, men smertene kommer med en gang tilbake ved opphold. Smerten sitter et stykke oppe i endetarmen Jeg mistenker at smertene i underliv og bryster er forplantet fra det jeg har i endetarmen. Jeg er bekymret for kreft, da jeg kommer fra en by ikke langt unna Chernobyl. Mange som bor der får kreft. Hva bør jeg gjøre? Håper at dere tar dere tid til å svareda legene her på stedet er lite dyktige. Elena P. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22305-kraftig-endetarmsbl%C3%B8dning-smerter-i-underliv-og-bryst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 Til Elena Det du beskriver kan være en slags betennelsesreaksjon i nedre del av tykktarmen, en såkalt "proktitt" eller "divertikulitt" som beskriver infeksjon i små vedheng eller utposninger i nedre del av tykktarmen. Begge disse tilstandene kan gi smerter og blod i avføringen. Jeg tror ikke primært at dette er noe ondartet, men synes du bør få undersøkt dette nærmere hos lege igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22305-kraftig-endetarmsbl%C3%B8dning-smerter-i-underliv-og-bryst/#findComment-95492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.