Xuya Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Hei: Jeg er 25 år gammel og har i ca. 9 mnd. hatt problemer med svært hyppig vannlating. Under natten må jeg på do ca. 3 ganger hver natt. Jeg kjenner ingen smerter eller ubehag ved dette. Jeg har vært til legen som har undersøkt urinprøve og også tatt blodprøver. For 2 uker siden var jeg til ultralydundersøkelse av urinveiene, men de fant ingen ting unormalt. Heller ikke de andre prøvene ga noe negativt resultat. Jeg er svært urolig for dette fordi det ikke ser ut til at legen kan finne noe, men jeg tror ikke at dette kan være normalt. I et kinesisk tidsskrift har jeg funnet ut at denne typen plager kan skrive seg fra nyrene og at det kan utvikle seg til alvorlige lidelser dersom man ikke får gjort noe med det. Hva vil du mene er riktig å gjøre i min situasjon? Med vennlig hilsen Ingrid 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/223092-sv%C3%A6rt-hyppig-vannlating/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Dersom urinprøve, nyre-verdier, salt-innhold i blodet og blodsukker er normalt, skal du ikke være redd for nyresykdom. Men synes kanskje fastlegen din kan henvise deg til en gynekologisk poliklinikk for videre utredning. Før gjerne egen "dagbok" med oversikt over væske-inntak, antall vannlatinger (klokkeslett) og volum. Dette er nyttig for legen som skal utrede videre. Kanskje har du "over-aktiv blære" eller "urge-inkontinens". Da har man plager med hyppig vannlating, stadig følelse av å "måtte veldig og fort", selvom man bare tisser små volumer. Det er også typisk at man ikke alltid rekker frem til toaletter før blæren begynner å trekke seg sammen og vannlatingen starter. Men det er ikke så typisk for den nevnte lidelsen at man er så hyppig oppe nattlig. Derfor synes jeg du bør utredes videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/223092-sv%C3%A6rt-hyppig-vannlating/#findComment-1674864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.