Gå til innhold

Gom etter tannregulering

Anbefalte innlegg

Gjest ferdig med regulering

Jeg har akkuart tatt av reguleringa. Jeg har fått en gom, som jeg sover med. Er det mulig og få alergiske reaksjoner av plastiken som er brukt i disse gommene ? Første natta jeg sov med gommen, fikk jeg veldig vondt i halsen, og det har bare blitt værre og værre. Jeg har ikke vondt noen andre steder, ikke vondt i hodet, føler meg heller ikke syk, jeg har bare et lag med slim i halsen, og jeg hoster. Jeg er kanskje dum, som spør om dette, men jeg må se alle muligheter. Jeg har ingen grunn til å bli forkjøla nå, det er derfor jeg spør. Jeg skal snart på en lang reise, og jeg må bare ha et svar, om det går ann og få alergiske reaksjoner av gom.

Me....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22310-gom-etter-tannregulering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære deg som er ferdig med regulering

Hvis du skulle reagere på gommen ville jeg forvente at du fikk hevelser og sår i ganen og tannkjøttet og ikke slim i halsen. Men umulig er det selvfølgelig ikke.

Jeg vil råde deg til å sove noen netter uten gom - hvis du så føler deg helt bra uten de plagene du hadde kan du så prøve med gom igjen. Hvis plagene da kommer tilbake er det nok mulig at du reagerer på den. Da må du snakke med reguleringstannlegen din om å få noe annet.

Lykke til.

Kjære deg som er ferdig med regulering

Hvis du skulle reagere på gommen ville jeg forvente at du fikk hevelser og sår i ganen og tannkjøttet og ikke slim i halsen. Men umulig er det selvfølgelig ikke.

Jeg vil råde deg til å sove noen netter uten gom - hvis du så føler deg helt bra uten de plagene du hadde kan du så prøve med gom igjen. Hvis plagene da kommer tilbake er det nok mulig at du reagerer på den. Da må du snakke med reguleringstannlegen din om å få noe annet.

Lykke til.

Som mor til en jente som skulle bruke gom da hun sluttet med tannregulering : Hun reagerte krafting, med hoven i munnen med utslett. Vi kontaktet tannlegen som ba henne slutte med gommen med en gang. Det er nå påvist Latex allergi.

Kanskje dette kan hjelpe deg noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...