Gå til innhold

Hvordan stramme opp slapp hud etter slanking?

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 67 år som ved hjelp av en diett er gått ned 15 kg på ca.15 uker.Under diettperioden gikk jeg lange turer med staver nesten hver dag. Det positive er at jeg nå kan bruke klær str. 42 mot før str.46/48. Det negative er slapp hud på overarmer og lår. For å få stram hud igjen, trener jeg styrketrening 3 ganger i uken, svømmer en dag og går turer med staver eller på ski en til to dager i uken. Etter styrketrening drikker jeg en porsjon proteindrikk i håp om at muskelmassen skal øke og fylle huden. Tror du det er mulig å få fast hud igjen på denne måten, eller er jeg for gammel? Takknemlig for gode råd.

Fortsetter under...

Per Helsing, hudspesialist

Hei,

det er aldri for sent, fortsett treningen! Du vil oppleve mange positive virkninger av treningen, både på psyke og kropp.

Jeg kan vel ikke love deg at huden strammes fullstendig. Vi produserer mindre elastiske fibre etterhvert, så du får satse på økt muskelmasse og at huden tilpasser seg noe.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...