Gå til innhold

hoyt blodtrykk

Anbefalte innlegg

golar1365380721

Hoper at du kan svare meg paa dette sporsmaalet.

Min kone var hos lege den 24 nov. 05 (hun har tatt en full sjekk hvert aar i mang aar)der fikk hun rede paa at hun hadde hoyt blodtrykk.Hu fikk ny time den 06.01.06.

Desverre dode hun den 30.nov.05 av hjerneblodning.

Jeg tok kontakt med legen dagen for hun dode, syntes det var lenge aa vente helt til 06.jan. 06 for neste kontroll av trykket skulle taes,da svarte legen meg: Det er paa denn maaten vi leger jobber Da er mitt sporsmaal til deg, er det virkelig sandt.

M.V.Hilsen Kjell Sagmyr

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223232-hoyt-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette var jo trist. Du sitter sikkert med mange spørsmål om hennes høye blodtrykk var årsak til hjerneblødningen. Høyt blodtrykk er største risikofaktor for hjerneblødning hos eldre mennesker. Det er vanlig å sjekke blodtrykk med 6 ukers mellomrom. Om legen har gjort en feil er vanskelig å si. Det kommer an på hvor høyt han målte trykket hennes, om hun hadde andre risikofaktorer eller symptomer ( obs hodepine), og på hvor raskt blodtrykket eventuelt har steget. Kanskje formidlet ikke din kone at hun hadde noen plager til legen. Kanskje legen også har behov for å snakke med deg. Han er sikkert også lei seg, kanskje urolig fordi han ikke gjorde noe mer... prøv å kontakt ham i en vennlig tone i første omgang, si at du har behov for å prate.. Dersom han er motvillig, og det er viktig for deg å få svar, kan du prøve å få tak i journalen hennes. Kanskje må du da gå via fylkeslegen, om fastlegen hennes nekter. Du bør vurdere om du ønsker dette, kanskje er det mer en belastning for deg enn det det er verdt..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223232-hoyt-blodtrykk/#findComment-1674926
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...