Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har har vært hos lege og tatt endel prøver pga. diffuse plager.

Bla magesmerter, oppblåshet, løs mage, forstoppelse og slapphet.

Han sjekket bla. Blodprosent, leukoytter, trombocytter, kreatinin, bilirubin, t.amyl,p.amyl.glukose,tsh,ferritin,

natrium, GGT, kalium,kalsium,klor,vitaminB12,sink,folat.kolesterol,senkning + endel hormonprøver.

alt er normalt.

Har også tatt avføringsprøve (normal) tidligere (i fjor sommer) + MR av hodet pga. hodepine.

Fysioterapeuten min har kjent nøye på magen og sier alt kjennes normalt ut.

Legen sier utfra dette at jeg virker frisk.

Jeg spiser godt og har gått opp i vekt men det plager meg litt med disse magesmertene og i tunge stunder blir jeg engstelig for at noe er alvorlig galt.

Har i alle år hatt sensitiv mage og de har tidligere ment at jeg har irritabel tykktarm + fikk påvist magekatarr for 16 år siden.

Er kvinne og 36 år.

Ville det gitt seg utslag på blodprøver hvis jeg var alvorlig syk og dette gav smerter som symptom??

Veldig takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22331-kan-jeg-v%C3%A6re-trygg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til lll

Blodprøver gir oss ikke svar på alt, men er sammen med klinisk undersøkelse og eventuelt andre røntgen eller invasive undersøkelser med på å kunne utelukke endel sykdommer. Jeg ser at du har tatt ganske omfattende blodprøver- og her ser alt fint ut. Utifra det du ellers beskriver vil jeg tro at mye av dine plager skriver seg fra et irritabelt og-eller sensitivt mage/tarmsystem. Jeg kan således ikke tro at du skulle være alvorlig syk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22331-kan-jeg-v%C3%A6re-trygg/#findComment-95489
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...