øyemanen Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Hei! Jeg har i de siste månedene (siden slutten av januar) hatt smerter rundt øynene ved lesing, tv-titting, pc-bruk, osv. I det hele tatt alt som krever fokusering med øynene. Smertene kom sånn snikende i løpet av et par dager. Kan ikke huske noe spesifikt som kan ha utløst det hele. Det har variert hvor sterke smertene har vært, men jeg har stort sett hele tiden hatt vanskeligheter med å lese lange tekster. Altså bruke øynene aktivt over lengre tid. jeg har alikvel kunnet lese brukbart.Enkelte dager har det vært så ille at jeg ikke har klart å lese noe i det hele tatt. Eneste jeg har villet var å lukke øynene og sove. Men har også merket svake smerter/sliten rundt i musklene rundt øynene når de var lukket. Smertene har vært ekstra sterke dagen etter inntak av alkohol. Altså ved fyllesyke. Når jeg prøver å lese på slike dager, tar jeg meg selv i å myse veldig og jeg jeg må etterhvert ta en pause fra jobbingen ved pcen. jeg har vært hos både optiker og synslege uten at de fant noe galt utover litt nærsynthet. (-0,25 og -0,75). Synslegen sa at jeg godt kunne med briller, men at han ikke skjønte hvorfor jeg skulle ha sånne smerter ved såpass godt syn. Optikeren sa at jeg ikke behøvde briller og han kunne heller ikke skjønne hvorfor disse smertene. Ingen av dem fant noe som kunne ligne p¨å betennelse eller noe sånt. Jeg er ellers 20 år og i normalt god form. Hva kan dette være og hva bør jeg gjøre? Hvem bør jeg oppsøke. Gleder meg ikke akkurat til en eksamensperiode der jeg ikke får lest. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/223488-smerter-rundt-%C3%B8ynene-ved-lesingfokuseringtv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.