Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En prest har tilbudt en nonne skyss. Da hun setter seg inn, kommer hun til å vise noe av bena.

Presten blir så overrasket at han holder på å kjøre av veien. Etter å ha fått kontroll over bilen igjen, legger han hånden sin på det ene benet hennes.

Nonnen: "Fader, husk salme 129."

Presten fjerner hånden sin, men da han skifter gir, legger han den igjen på benet hennes.

Igjen sier nonnen: "Fader, husk salme 129."

Presten: "Unnskyld Søster, men jeg er svak."

De kommer til klosteret, og nonnen stiger ut av bilen.

Da presten ankommer kirken, skynder han seg inn og slår opp på salme 129. Der står det: "Gå fremad og søk høyere oppe - og du vil oppleve himmelen!"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223631-til-klostergjengen-og-andre-vitseglade/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen

Som nonne nr 4 får jeg vel ta på meg ansvaret å svare.

Vitsen er fin den, men hadde vært mye bedre om nonna hadde vist til Høysangen kap. 4 vers 16:

"«Nordavind, våkn opp!

Sønnavind, kom hit!

Stryk igjennom min hage

så vellukten får strømme fritt.

Å, om min venn ville komme til sin hage og nyte dens herlige frukt!»

Teksten i salme 129 er nemlig:

"Hardt har de stridd mot meg helt fra min ungdom

så skal Israel si.

Hardt har de stridd mot meg helt fra min ungdom,

men de har ikke vunnet over meg."

Som nonne nr 4 får jeg vel ta på meg ansvaret å svare.

Vitsen er fin den, men hadde vært mye bedre om nonna hadde vist til Høysangen kap. 4 vers 16:

"«Nordavind, våkn opp!

Sønnavind, kom hit!

Stryk igjennom min hage

så vellukten får strømme fritt.

Å, om min venn ville komme til sin hage og nyte dens herlige frukt!»

Teksten i salme 129 er nemlig:

"Hardt har de stridd mot meg helt fra min ungdom

så skal Israel si.

Hardt har de stridd mot meg helt fra min ungdom,

men de har ikke vunnet over meg."

Hehe. Ser man det, ser man det.

Det er godt at nonne nr 4 kan Bibelen og får rydda opp litt.

Hilsen nonne nr 2 (som ikke er fullt _så_ oppdatert). *flau*

Annonse

Gjest Ulvinnen

Hehe. Ser man det, ser man det.

Det er godt at nonne nr 4 kan Bibelen og får rydda opp litt.

Hilsen nonne nr 2 (som ikke er fullt _så_ oppdatert). *flau*

Jeg måtte jo bare slå opp på salme 129 for å se om det stemte :-)

I Salomos Høysang er det mye flott erotikk, så det var ikke vanskelig å finne noe passende der :-)

Gjest Ulvinnen

Så kanskje det som sto i vitsen faktisk sto i salmeboken....? ;)

"Så kanskje det som sto i vitsen faktisk sto i salmeboken....? ;)"

Det tviler jeg på. Salmebøker for forskjellige land inneholder jo ulike sanger.

Statskirka i Norge bruker selv to ulike salmebøker. Hva den katolske kirke bruker vet jeg ikke.

Det hadde ikke blitt helt det samme om nonnen sa: "Salme 129 i Landstads Reviderte".

Salme 129 er et entydig begrep, da er det underforstått at det vises til salmene i Bibelen.

Statskirka i Norge bruker selv to ulike salmebøker. Hva den katolske kirke bruker vet jeg ikke.

Det hadde ikke blitt helt det samme om nonnen sa: "Salme 129 i Landstads Reviderte".

Salme 129 er et entydig begrep, da er det underforstått at det vises til salmene i Bibelen.

Men vi bare later som om det står det som nonna i vitsen sier - hæ?

Så blir det en god vits.

Kompromiss? :o)

hare1365380455

Ok. :)

Gjest Ulvinnen

Men vi bare later som om det står det som nonna i vitsen sier - hæ?

Så blir det en god vits.

Kompromiss? :o)

Vitsen er god nok til å stå på egne ben.

Mitt poeng var bare at det hadde vært en tilleggsbonus for dem som slo opp i Bibelen og oppdaget at det virkelig var tilfelle at det stod der.

Annonse

Gjest Ulvinnen

Helt klart! :-)

"Helt klart! :-)"

*Tommelen i været*

Leser du Modesty Blaise? Willie Garwin kommer ofte med sitat fra Salmenes Bok, som var den eneste lektyre han hadde i fengselet. Hver gang jeg leser noen av dem, tenker jeg at jeg må sjeke om det virkelig står der. Men jeg har enda ikke kommet så langt.

I tilfellet med vitsen din, så var det veldig enkelt siden jeg likevel sitter forann pc'en. Jeg har lært her på dol! at hele bibelen ligger ute på www.bibelen.no.

"Helt klart! :-)"

*Tommelen i været*

Leser du Modesty Blaise? Willie Garwin kommer ofte med sitat fra Salmenes Bok, som var den eneste lektyre han hadde i fengselet. Hver gang jeg leser noen av dem, tenker jeg at jeg må sjeke om det virkelig står der. Men jeg har enda ikke kommet så langt.

I tilfellet med vitsen din, så var det veldig enkelt siden jeg likevel sitter forann pc'en. Jeg har lært her på dol! at hele bibelen ligger ute på www.bibelen.no.

Jeg har faktisk vært inne på www.bibelen.no flere ganger, ja.

Bruker det litt i jobben også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...