Gå til innhold

Fikk fartsbot!

Anbefalte innlegg

Gjest kristinee83
Skrevet

Nå har jeg også klart det..fikk fartsbot på 4200 kr! Kjørte 19 km over fartsgrensa! :(

Dumme meg..fulgte ikke med i det hele tatt!

Men så har jeg ikke noe penger..sliter allerede veldig med økonomien, og 4200 kr er mye penger for meg. De pengene trenger jeg fra før av til andre ting som venter på betaling. Og enda mer enn det..

Så det jeg lurer på..har hørt at man får fengsel om man ikke betaler.

Er det noen som vet hvor lang fengselstid det vil bli?

Vurderer sterkt å heller gjøre det, for jeg vil tape mye på det om jeg bealer.

Har så få arbeidstimer at om jeg blir borte en stund, så vil jeg uansett ikke ha tapt de pengene på jobb.....

Noen som vet?

Gjest Cezalion
Skrevet

Du kan dele opp beløpet og betale f.eks 400 kr. i mnd. til hele boten er betalt.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Vil ikke dette fengselsoppholde forfølge deg resten av livet da? På vandelsattest eller hva det heter? Gubban så peil jeg har da....

matildes mor
Skrevet

Selv om du ikke har penger får du ikke gå i fengsel for det beløpet.Jeg fikk bot på 4900,- og det tilsvarte 7 dager i fengsel,men jeg kunne bare glemme 7 dagers husmorferie.

Det du kan /bør gjøre er å ringe de som krever inn pengene og dele boten din opp i flere rater.

Om det så bare er 100 kr mnd.

Ikke noe å bekymre seg over-hyggelige folk som tar telefonen;-)

Skrevet

Så enkelt som å sone for dette er det nok ikke.

Du får ringe og dele opp boten.

Skrevet

Du vil nok heller dele opp boten enn å ha en fengselsdom hengende over deg resten av livet.

Skrevet

Om du mener det er rett av deg å ta opp allerede sårt trengte fengselsplasser for din lille blemme, så for all del, bare la han som han gjort noe ennå mere straffbart forstette med sitt, og koste samfunnet ennå mere kronasjer menst du godter deg i fengselet med den lille boten din:=)

Nei for all del, dette kan ødelegge masse i livet ditt, og å ville sitte inne for så lite, noe du ikke får uansett! er bare toskenskap.

Del heller opp regninga di som andre mennesker som kjører for fort:) Hadde du kjørt i fylla, ja da hadde saken vært noe annet!

Skrevet

Vil ikke dette fengselsoppholde forfølge deg resten av livet da? På vandelsattest eller hva det heter? Gubban så peil jeg har da....

Det fjernes etter noen år når det ikke er verre ting.

Mista nikket
Skrevet

Så lenge du eier noe, kan du ikke gå i fengsel. De tar heller fra deg/pant i det du eier. Mannen min fikk beskjed om det en gang han ville gå i fengsel i stedet for å betale bot

Skrevet

Det kan gå ukes- og månedsvis før selve boten dukker opp. Da rekker du kanskje å spare opp litt penger.

Gjest Wolverina
Skrevet

Betal boten.

En bot er bare en bot, men velger du å gå i fengsel blir det en DOM.

Du får delt den opp. De er ikke SÅ vanskelige å ha med å gjøre.

De håver inn plenty uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...