Gjest kristinee83 Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Nå har jeg også klart det..fikk fartsbot på 4200 kr! Kjørte 19 km over fartsgrensa! Dumme meg..fulgte ikke med i det hele tatt! Men så har jeg ikke noe penger..sliter allerede veldig med økonomien, og 4200 kr er mye penger for meg. De pengene trenger jeg fra før av til andre ting som venter på betaling. Og enda mer enn det.. Så det jeg lurer på..har hørt at man får fengsel om man ikke betaler. Er det noen som vet hvor lang fengselstid det vil bli? Vurderer sterkt å heller gjøre det, for jeg vil tape mye på det om jeg bealer. Har så få arbeidstimer at om jeg blir borte en stund, så vil jeg uansett ikke ha tapt de pengene på jobb..... Noen som vet? 0 Siter
Gjest Cezalion Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Du kan dele opp beløpet og betale f.eks 400 kr. i mnd. til hele boten er betalt. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Vil ikke dette fengselsoppholde forfølge deg resten av livet da? På vandelsattest eller hva det heter? Gubban så peil jeg har da.... 0 Siter
matildes mor Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Selv om du ikke har penger får du ikke gå i fengsel for det beløpet.Jeg fikk bot på 4900,- og det tilsvarte 7 dager i fengsel,men jeg kunne bare glemme 7 dagers husmorferie. Det du kan /bør gjøre er å ringe de som krever inn pengene og dele boten din opp i flere rater. Om det så bare er 100 kr mnd. Ikke noe å bekymre seg over-hyggelige folk som tar telefonen;-) 0 Siter
mrxx Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Så enkelt som å sone for dette er det nok ikke. Du får ringe og dele opp boten. 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Du vil nok heller dele opp boten enn å ha en fengselsdom hengende over deg resten av livet. 0 Siter
Mistera Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Om du mener det er rett av deg å ta opp allerede sårt trengte fengselsplasser for din lille blemme, så for all del, bare la han som han gjort noe ennå mere straffbart forstette med sitt, og koste samfunnet ennå mere kronasjer menst du godter deg i fengselet med den lille boten din:=) Nei for all del, dette kan ødelegge masse i livet ditt, og å ville sitte inne for så lite, noe du ikke får uansett! er bare toskenskap. Del heller opp regninga di som andre mennesker som kjører for fort:) Hadde du kjørt i fylla, ja da hadde saken vært noe annet! 0 Siter
Sofline Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Vil ikke dette fengselsoppholde forfølge deg resten av livet da? På vandelsattest eller hva det heter? Gubban så peil jeg har da.... Det fjernes etter noen år når det ikke er verre ting. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Så lenge du eier noe, kan du ikke gå i fengsel. De tar heller fra deg/pant i det du eier. Mannen min fikk beskjed om det en gang han ville gå i fengsel i stedet for å betale bot 0 Siter
cecily Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Det kan gå ukes- og månedsvis før selve boten dukker opp. Da rekker du kanskje å spare opp litt penger. 0 Siter
Gjest Wolverina Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Betal boten. En bot er bare en bot, men velger du å gå i fengsel blir det en DOM. Du får delt den opp. De er ikke SÅ vanskelige å ha med å gjøre. De håver inn plenty uansett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.