tandberg Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hei Nina.. Jeg har den siste tiden hatt en type anfall, som er veldig vansklig og forklare. For å prøve og forklare: Det starter oppe i hodet som regel, og noen ganger i bryst/mage regionen. Som regel går det fra hodet og nedover i kroppen. Hvordan det føles greier jeg ikke å beskrive, annet enn at jeg føler jeg blir fjern og at jeg liksom ikke er meg selv. Holder som regel på i 15-20 sekunder. Her om dagen hadde jeg to anfall som var mye sterkere enn vanlig, følte nesten at jeg holdt på å svime av. Drikker mye kaffe til daglig og røyker en del.. Kan du ha noen formening om hva dette kan være?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/223744-anfall/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Dette kan høres ut som hyperventilsjons-anfall. Det består i at gass-sammensetningen i blodet forbigående endres fordi personen ubevisst puster hurtigere og mer overfladisk. Plagene som kommer er ofte prikninger/dovning rundt lepper, på fingre og tær, videre kanskje svetting og litt hjertebank, og følelse av å skulle besvime. Noen gjør det også, men da regulerer kroppen selv slik at man puster normalt og plagene går fort over. "behandling" er å holde pusten litt, eller puste langsommere eller f.eks inn i en pute. Noen får disse anfallene pga stress og angst. man kan selv fremskaffe det ved bevisst å puste kraftig ut og inn en periode. men man kan ike utelukke at det er en variant av epilepsi, eller i værste fall "drypp", med begge deler er lite sannsynlig i og med at det går så fort over. Kaffe og nikotin vil gi hurtigere puls, og kan forværre stress-symptomr, men noen direkte årsak er det nok ikke. Tenk på om du kan gjøre noe for å redusere total-stress i livet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/223744-anfall/#findComment-1678024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.